شماره 404 ماهنامه صنعت چاپ ویژه خردادماه با 9 مطلب خواندنی منتشر شد.
این شماره از این ماهنامه شامل یادداشت «ایستگاه فضایی و ماشین چاپ»، سه گزارش با عنوانهای «رویکرد پیشگیرانه تعمیرات در چاپخانهها»، «گرفتار کاغذی» و «بار دیگر مرکب» و مقالاتی درباره «انحصار، علت واردات محصولات چاپ»، «ایران بازار مهم و استراتژیکی برای ک. ب. آ است»، «استفاده از جوهر سفید در فرآیند چاپ جوهرافشان»، «ناپدید شدن در افق چاپ» و «چراغی پیش پا، نوری در افق» است.
در بخشی از یادداشت شماره 404 نشریه صنعت چاپ میخوانیم: «فرقی نمیکند بخواهید اجاق بخرید و ساندویچ بفروشید یا ماشین چاپ بخرید و چاپخانهدار شوید یا حتی یک ایستگاه فضایی ایجاد کنید؛ برای همه آنها نیاز به پیشبینی آینده براساس یک استراتژی دارید.»
«انحصار، علت واردات محصولات چاپ» نیز گزارشی تحلیلی به قلم علی خوشنام است. وی در ابتدا با طرح موضوع سبقت آمریکا در تولید پسته و قرار گرفتن نام ایران بهعنوان یکی از واردکنندگان، این مقوله را با واردات محصولات چاپی مقایسه میکند.
وی در ادامه با طرح پرسشهایی مانند «آیا واردات محصولات چاپی منطبق بر اصول اقتصادی و
نشأت گرفته از نیاز منطقی صنعت چاپ است؟»، «آیا ضرری برای تولید داخلی ندارد؟»، «آیا به این صنعت که به گفته بسیاری از صاحبنظران یک صنعت زیربنایی و مکمل صنایعی چون کشاورزی و... است، اهمیت نظارتی ـ هدایتی داده میشود؟» به آمارهای گردش مالی در این حوزه از زبان محمود برازش اشاره کرده و نوشته است: «سالانه 20 هزار میلیارد ریال محصول چاپی وارد کشور میشود.»
«ایران بازار مهم و استراتژیکی برای ک. ب. آ است» عنوان مصاحبه اختصاصی این شماره ماهنامه با مدیر فروش ارشد کوئینگ اندبائر (KBA) است. فانک اسپاربرت، در این گفتوگو در پاسخ به پرسشی درباره تأثیر تحریمها در خرید و ارسال قطعات معتقد است که مهمترین استراتژی کلیدی شرکتهای سازنده ماشین چاپ خدمات است. البته ایران مشکلات ویژه خود را دارد. کنترل ویژهای برای صادرات به ایران وجود دارد؛ تنها کاری که ما میتوانیم در این زمینه بکنیم این است که اجازه ندهیم تأخیر غیر ضروری بهویژه در زمینه لجستیک رخ دهد.»
چهارصد و چهارمین شماره ماهنامه صنعت چاپ ویژه خردادماه، در 186 صفحه و به بهای هفت هزار تومان منتشر شده است.
نظر شما