ناشر برگزیده بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران:
مجموعهای از مولفهها در برگزیده شدن ناشران در نمایشگاه دخالت دارند
سعید سعادت صانعی، مدیرمسئول انتشارات دیباگران تهران، با اشاره به مؤلفههای انتخاب ناشر برتر در بیست و هشتمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران گفت: عوامل موفقیت ناشر به یک یا دو دلیل محدود نمیشود، بلکه مجموعهای از مؤلفهها در برگزیده شده یک مجموعه انتشاراتی دخالت دارند.
صانعی در ادامه با اشاره به اهمیت تقویت انگیزه نیروها در ارتقاء جایگاه انتشارات تصریح کرد: پیش از آغاز به کار بیست و هشتمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، به نیروهای غرفه گفتم طوری کار کنید که نتوانند انتخابتان نکنند.
وی درباره رویکرد ناشران دانشگاهی به مقوله بازاریابی گفت: وضعیت نشر کشور ما بسیار سنتی است و بهعبارتی دیگر تحول، محسوسی را برای توسعه در حوزه شاهد نیستیم. فقط ناشران بهروز و آشنا با مباحث جدیدی مانند نشر الکترونیک، در حوزه بازاریابی موفق عمل کردهاند. یکی از عوامل موفقیت ما در بیست و هشتمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، فعالیت در حوزه نشر الکترونیک است.
مدیرمسئول انتشارات دیباگران تهران در ادامه اظهار کرد: 26 دوره است که در نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران حضور داریم و توقع داشتیم خیلی زودتر بهعنوان ناشر برتر انتخاب و معرفی شویم. اصلیترین دلیل این صحبت نیز وجود تفاوتهای فاحش ما با دیگر ناشران در شمارگان و دیگر مؤلفهها بوده است.
صانعی در ادامه با اشاره به برنامههای دیباگران تهران برای حضور در بیست و نهمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران گفت: در طول برگزاری نمایشگاه بیست و هشتم، ضمن توزیع فرمهای نظرسنجی، فضایی برای مشاوره اختصاص داده بودیم. بیشتر بازدیدکنندگان ضمن تشکر از خدمات مجتمع فنی دیباگران تهران، نیازهای خود را نیز مطرح میکردند. معتقدم یکی از دلایل موفقیت دیباگران، نیازسنجی و توجه به توانمندسازی است.
وی درباره وضعیت استقبال از بیست و هشتمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران افزود: نمایشگاه کتاب تهران با سایر نمایشگاههای کتاب دنیا متفاوت است. بخش عظیمی از مردم با هدف تفریح به محل برگزاری نمایشگاه میآیند. آمار مطالعه در کشور بسیار پایین است و باید برای کتاب تبلیغ شود. شهروندان در کشورهای پیشرفته در مکانهای عمومی به مطالعه مشغولند.
مدیرمسئول دیباگران تهران ادامه داد: دولت و مسئولان برای کتابی که دوست دارند مردم مطالعه کنند، سرمایهگذاری میکنند و در برنامههایی مانند مسابقه کتابخوانی به اهداء کتاب اقدام میکنند.
صانعی تصریح کرد: برای ترویج کتابخوانی مسئولان میتوانند با سیاستگذاری مناسب، به معرفی شخصیتهای مطرح در حوزه نشر اقدام کنند. اختصاص یارانه برای چاپ درحالی که شاهد افزایش چشمگیر در بهای کتاب و کاهش قدرت خرید مردم نسبت به درآمدشان هستیم، ضروری است.
نظر شما