دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
محمودی ایرانمهر: نمایشگاه کتاب مانند جشنواره فیلم فجر تبدیل به نهاد شود/ لزوم گسترش فضای گفت‌وگوی نویسندگان و مخاطبان

علیرضا محمودی ایرانمهر، نویسنده عنوان کرد که به نمایشگاه تهران در سال های اخیر نرفته است و محل پیشین نمایشگاه را مکان مناسب‌تری برای حضور مخاطب و نویسنده می‌داند. وی به ایبنا گفت که اگر نمایشگاه کتاب مانند جشنواره فیلم فجر به صورت نهاد در بیاید و در بخش های رقابتی به گزینش آثار بپردازد، رونق اقتصادی و فرهنگی نمایشگاه کتاب و در نهایت حوزه کتاب افزایش می یابد.

علیرضا ایرانمهر درباره چگونگی حضور مطلوب تر اهالی قلم و هنر در نمایشگاه کتاب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: نمایشگاه کتاب می تواند به صورت یک نهاد در بیاید و فقط محلی برای فروش کتاب نباشد. این مساله منجر به ایجاد انگیزه ای می شود برای همه افرادی که از سراسر کشور به این نمایشگاه می آیند تا رویدادی کتابی ببینند.

این داستان نویس افزود: با نگاه برخی دوستان که می گویند نمایشگاه کتاب فقط به نمایش دادن کتاب محدود شود، چندان موافق نیستم، چرا که هم ناشران از چنین روندی متضرر می شوند و هم انگیزه ها برای رفتن مردم به نمایشگاه کمرنگ می شود.

نویسنده کتاب «ابر صورتی» با اشاره به این که رویداد مهمی مانند نمایشگاه کتاب باید فضایی بسیار وسیع تر برای برنامه ریزی و گفت و شنود داشته باشد، توضیح داد: نمایشگاه نیز مانند یک نهاد باید عمل کند و به همه چیز نیاز دارد. زمانی که برپایی نمایشگاه در خیابان سئول بود، فضای باز و وسیع تری برای نشست ها و گرد همایی ها و حضور فعالان کتاب و نویسندگان به وجود می آمد.

ایرانمهر که بر موضوع رقابتی شدن نمایشگاه تاکید کرد، گفت: بیاییم هر سال در نمایشگاه از آثار گروه های مختلف نویسنده و هنرمند یک اثر را برگزینیم و بخش جنبی مسابقه ای را به این رخداد اضافه کنیم. به اعتقاد من این روند می تواند بر رونق اقتصادی و فرهنگی نمایشگاه کتاب و حوزه کتاب بیفزاید و بازار کتاب را واقعا تکانی بدهد.   

علیرضا محمودی ایرانمهر نویسنده و مدرس ادبیات داستانی است. از وی تا کنون آثاری مانند «بیا بریم خوشگذرونی»، «سفر با گردباد»، «ابر صورتی» و «جنگل ابر» منتشر شده است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها