«سم رنی» معتقد است فاکتور تعامل در فرایند سنتی چاپ و نشر وجود ندارد، ولی نشر دیجیتال دموکراتیکتر بوده و به جای اینکه توزیعکنندگان بگویند کدام کتاب خوب است، مخاطبان و خوانندگان نظر داده و خوب و بد را تعیین میکنند.
سپس خوانندگان آن را خوانده، رأی داده و نظر میدهند. برآیند نظرات بر مبنای پاسخ منفی و مثبت به نوشته خواهد بود و اگر پاسخ مثبت باشد برای انتشار و اگر منفی باشد باعث ادیت مجدد توسط نویسنده و آپلود دوباره متن روی سایت میشود تا دوباره رأیگیری شود.
نوشتههایی که رأی بالا میآورند، راهی مرحله انتشار شده و از روی پولهای اهدایی از سوی اهداکنندگان کتاب دیجیتالی در اینترنت توزیع میشود.
فرایند مذکور را به صورت مبسوط در زیر مشاهده میکنید:
نظر شما