سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
انتشار دو کتاب جدید در حوزه رسانه

«چارچوب‌بندی، خبر و رسانه‌ها» و «کمپین دیپلماسی رسانه‌ای» عناوین جدیدترین کتاب‌هایی است که دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر و روانه بازار کتاب کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها، کتاب «چارچوب‌بندی، خبر و رسانه‌ها» مشتمل بر 18 عنوان مقاله از نویسندگان و پژوهشگران کشورهای مختلف در حوزه ارتباطات و رسانه‌ها است که توسط دکتر «اردشیر زابلی‌زاده» گردآوری شده است.

در این کتاب مفهوم چارچوب‌بندی در رسانه‌ها و چالش‌های این حوزه از زوایای مختلف تبیین و تشریح شده است.

تعیین چارچوب، تعیین دستور کار و تعیین اولویت، سیر تحول سه مدل تأثیر رسانه‌ای، تعیین چارچوب خبر: نظریه و گونه‌شناسی، قدرت تعیین چارچوب: چالش‌های جدید در پژوهش ساختار معنایی خبر، چارچوب‌بندی به مثابه نظریه تأثیرات رسانه‌ای، فرایند‌های تعیین چارچوب و جنبش‌های اجتماعی: مرور و ارزیابی، تعیین چارچوب رسانه‌ها در سطوح گفتمان سیاسی، تحلیل تعیین چارچوب یک برخورد: روزنامه‌نگاری جنگ / صلح، و محدودیت‌های گفتمان ملی در خصوص یک پدیده فراملی از جمله مقالات منتشر شده در این کتاب است.

چاپ نخست کتاب «چارچوب‌بندی، خبر و رسانه‌ها» در 456 صفحه منتشر و به بازار کتاب عرضه شده است.

«کمپین دیپلماسی رسانه‌ای؛ عطف به ارتباطات استراتژیک» عنوان کتاب دیگری است که به قلم دکتر «رها خرازی» تالیف و توسط دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها منتشر شده است.

نویسنده در این کتاب با رویکردی از جنس واقع‌گرایی، به بررسی کمپین دیپلماسی رسانه‌ای در حال ساخت در لابراتور دیپلماسی رسانه‌ای کشورها و رسانه‌های جریان‌ساز جهانی می‌پردازد.

وی کمپین دیپلماسی رسانه‌ای را تکرار بی‌‌پایان باز بینی، باز ارزیابی، باز طراحی و اجرای آن بخش از دیپلماسی می‌داند که امکان راهیابی به فضای رسانه‌ها را می‌یابد. سپهری رسانه‌ای ـ دیپلماتیک، پیچیده، برآمده از محیطی با ارتباطات و تأثیرات شبکه‌ای، میان‌رشته‌ای، چند رشته‌ای که بر ارتباطات استراتژیک استوار است.

این اثر در 6 بخش با عناوین کمپین دیپلماسی رسانه‌ای هوشمند عطف به ارتباطات استراتژیک، کمپین دیپلماسی رسانه‌ای مذاکرات، رسانه‌ها؛ بازیگران نوین دیپلماتیک، گفتمان‌سازی دیپلماتیک رسانه‌ای، کمپین دیپلماسی رسانه‌ای عطف به وب هوشمند و برندینگ کشوری؛ آرمان ـ طرح ارتباطات استراتژیک کشور منتشر شد.

چاپ اول کتاب «کمپین دیپلماسی رسانه‌ای؛ عطف به ارتباطات استراتژیک»منتشر شده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها