مدیر فروشگاه انتشارات مروارید وضعیت کتابخوانی را نیازمند حمایت همگانی دانست و گفت: برای ترغیب مردم به کتابخوانی، دومین حراج کتاب انتشارات را همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار کردیم.
وی، درآمد محدود قشر کتابخوان را یکی از عوامل بروز بیشتر مشکلات اقتصلادی در عرصه نشر دانست و گفت: درآمد این قشر که بیشتر از گروه فرهنگیان و فرهیختگان هستند، تطابقی با هزینههای جاری زندگی ندارد. معمولاً مخاطبان آنها نخستین صرفهجویی را در حوزه کتاب انجام میدهند.
مدیر فروشگاه انتشارات «مروارید» با بیان این که هزینه چاپ کتاب بالاست و نمیتوان کتاب را به بهای تمام شده کمتری عرضه کرد افزود: البته رشد شبکههای اجتماعی و اقبال مردم به ابزارهای جدید دیجیتالی هم از شمار خریداران کتاب کاسته است. شاید این مشکلات از نظر ریالی تاثیری بر میزان فروش انتشارت مروارید تاثیری نداشته اما بر تعداد فروش ما موثر بوده است.
وی درباره کارهای ویژهای که انتشارات مروارید در سال 1393 برای جلب مخاطب انجام داده است گفت: در طول هفته کتاب تخفیف ویژهای برای آثارمان در نظر گرفته بودیم و در دهه فجر هم آثار انتشارت نیلوفر را با تخفیف ویژه عرضه کردیم. امیدواریم بتوانیم با چنین تخفیفهایی در جلب تعداد بیشتری از مخاطبانمان موفق عمل کنیم.
علیبیگ افزود: متاسفانه به دلیل فضای محدود فروشگاه امکان رونمایی از آثارمان را نداشتهایم؛ اما قرار است، مکان ویژهای برای این آیین درنظر بگیریم. این فروشگاه آثاری از تمام ناشران معتبر ادبی را هم با موضوعات مختلف عرضه میکند. همچنان که از کتابهای حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی آثار انتشارات سوره مهر و کتاب «من زندهام» را در معرض فروش قرار داده ایم.
مدیر فروشگاه انتشارات «مروارید» در پایان، تبلیغ کتاب را در فروش آن ها موثر دانست و گفت: برای تبلیغ کتاب از شبکههای اجتماعی هم بهره گرفتهایم و در سال آینده میکوشیم در این حوزه قدرتمند تر عمل کنیم.
نظر شما