یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۴
توازن زيبايي از جذبه فكورانه ديدگاه‌هاي آكادميك در مورد برندها

محسن شاهین‌پور، مترجم کتاب«برندها و مدیریت برند» از انتشار این اثر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: نویسندگان در این کتاب، برند را از منظر پژوهشی مورد بررسی قرار داده‌اند.

این مترجم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) اظهار کرد: مجموعه كتاب‌هاي بازاريابي و روان‌شناسي مصرف‌كننده با هدف فراهم‌كردن ارتباطي بين نظريه، تحقيق و اقدام و نيز شناخت روشني از آنها پايه‌گذاري شده است زیرا دانشگاهيان و فعالان اين حوزه ارزش بسياري براي يادگيري آن از يكديگر قائلند. فرايندها و شيوه‌هاي فراگيري غالباً براي اجزاء مختلف بازاريابي منحصربه فرد است.

ماهیت برندها چیست؟
مترجم کتاب«روانشناسی تبلیغات» درباره ماهیت برندها گفت: فعالان اين حوزه با فشارهاي آني، دائمي و بلندمدتي براي سطوح بالاي عملكرد و خلاقيت مواجه هستند درحالي كه مايل‌اند، درمورد ماهيت اصلي برندها و نقش آنها در زندگي مصرف كنندگان بيشتر بياموزند.

وی با بیان این‌که، لوكن، آلوواليا و هوستون در كتاب خود توازن زيبايي از جذبه فكورانه ديدگاه‌هاي آكادميك در مورد برندها (به‌ويژه ابعاد روان‌شناختي بنيادين برندها) و مديريت آنها در به همراه شناختي شفاف از چالش‌ها و نيازهاي پيش‌روي فعالان معاصر ارائه مي‌دهند، افزود: اين افراد در فصل‌هايی به ارائه بررسي‌هاي موجز از دانش كنوني از جوانب مختلف برندها مي‌پردازند. همچنين نگارندگان این کتاب برنامه و دستورالعملي براي تحقيقات آتي و حوزه‌هاي همكاري بين دانشگاهيان و فعالان فراهم مي‌كنند.





مجموعه‌ای از مستعدترین محققان
شاهین‌پور، این کتاب را حاصل فعاليت‌هاي مجموعه‌اي از مستعدترين محققان عرصه‌ برند در مراكز آموزش بازرگاني سراسر جهان و نيز همكاري ساير پيشگامان فكري برندسازي در سازمان‌ها دانست و ادامه داد: مولفان، به طور ويژه موضوعاتي از برندسازي كه علاقه‌ مداوم و پايداري نسبت به آنها وجود داشته و نيز مباحثي كه طي سال‌هاي اخير اهميت روزافزوني یافته‌اند، مدنظر قرار داده‌اند.

بنا به گفته این مترجم، اين كتاب چشم‌اندازهاي جايگزيني در بحث برندها و مفاهيم، ارزيابي‌ها، مديريت و حمايت از آنها مطرح مي‌كند، و راهبردي معتبر در درك علم برندسازي ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: مطالب گردآمده در فصل‌هاي اين كتاب بهترين پژوهش‌ها را از مجموعه‌اي از اصول و مقررات در برگرفته و بينش‌هاي جالب و جذابي براي دانشمندان و نيز مديران فراهم مي‌كند. اگر تا به حال در نحوه‌ طراحي پيوستگي برند موفق، چگونگي ايجاد و پروراندن وفاداري به برند در ميان مصرف‌كنندگان، چگونگي توسعه مفاهيم نمادين توسط برندها، و دليل اينكه برخي برندها به «نشان‌هاي فرهنگي» تبديل مي‌شوند، مبهوت و سردرگم بوده‌اند.

وی، تازگي موضوع کتاب را در پرداختن به برندسازي از چشم‌اندازي پژوهشي اعلام کرد و گفت: در این کتاب فهرستي قابل ملاحظه از افرادي كه در آن همكاري داشته‌اند ارائه شده و از حدود و گستره بسيار جامعي برخوردار است. اين كتاب تعادل مطلوبي بين چشم‌اندازهاي متفكرانه‌ آكادميك در عرصه‌ برندها (به ويژه ابعاد روان‌شناختي زيربنايي برندها) و مديريت آنها به همراه شناخت روشني از چالش‌ها و تقاضاهاي پيش روي كارورزان معاصر فراهم كرده است.

کتاب «برندها و مدریت برند» در 320 صفحه به زودی از سوی انتشارات سوره مهر راهی کتابفروشی‌ها می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها