دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۳ - ۰۳:۱۵
کتاب «چه کار کنم اگر...» برای نوجوانان به چاپ رسید

مجموعه سه جلدی «چه كار كنم اگر...» نوشته دكتر داون هوبنر و تصویرگری بوني متيوز با ترجمه حسين مسنن فارسي از سوی انتشارات گام به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) « چه كار كنم اگر عادت هاي بد دارم »، «چه كار كنم اگر راحت نمي خوابم» و «چه كار كنم اگر هميشه غرغر مي كنم» عنوان كتاب‌های اين مجموعه سه جلدي است كه براي نوجوان نوشته شده است.

اين مجموعه از جمله كتاب‌هاي راهنماي علمي كودك ونوجوان است كه سعي مي‌كند با ارایه راهكارهاي عملي به كودك ونوجوان، آن‌ها را به سمت غلبه بر افكار و اعمال منفي‌ هدايت کند. درواقع انجام اين كارهاي عملي درك كودك ونوجوان را بالا می‌برد و آن‌ها را با يك سيستم تشويقي به سمت عمل به دانسته‌ها وكنترل رفتار‌هاي خود هدايت مي‌كند.

«چه كار كنم اگر عادت هاي بد دارم» كليد رهايي از عادت‌هاي بد را به نوجوانان نشان مي‌دهد و شيوه‌هاي آموزش گام به گام اين كتاب، مخاطب را براي از بين بردن عادت‌هاي بد آماده مي‌كند.

چه كار كنم اگر راحت نمي خوابم نیز به كودكان ونوجوانان كمك مي‌كند با استفاده از روش‌هاي مختلف، مشكلات مربوط به خواب را درمان كنند. ترس‌ها، مغزهاي پر‌مشغله، بدن‌هاي بي‌قرار و وابستگي زياد به والدين از جمله مسابلي است كه در اين جلد به آن‌ها پرداخته شده است.

چه كار كنم اگر هميشه غرغر مي كنم هم به خوانندگان كمك مي‌كند كه افكار منفي را از خود دور کنند.این کتاب با ارایه راهكارهايي تلاش مي‌كند تا راه‌هاي غلبه بر موانع را آموزش دهد و مخاطب را به صورت قدم به قدم به سمت مثبت انديشي هدایت کند.

گرفتار شدن، سر راه قرار گرفتن، مشغول بودن، درآوردن و كشيدن و جويدن، از بين بردن ناراحتي و تنش، به كارگيري پنج كليد ضدعادت، اوضاع چطور پيش مي رود و آزاد شدن از جمله ده فصلي است كه در جلد اول اين مجموعه آمده است.
در جلد دوم اين مجموعه با عنوان چه كار كنم اگر راحت نمي‌خوانيم موضوعاتي با عنوان يك جادوي كوچولو، اعدادمهم، تنظيم كردن، الگوها، وقتي ترس وارد ماجرا مي شود ، تنهايي، آدم هاي بد و هيولا، مغزهاي شلوغ، بدن خود را آرام كنيد،
از خواب پريدن، روياهاي ترسناك و خوب بخوانيد گنجانده شده است.

مسيرهاي پر از مانع، منفي گرايي ، منفي گرايي چگونه آغاز مي شود، پرش از روي موانع، يك مربي پيدا كنيد، گذشته ها گذشته، يك تلنگر به مغزتان بزنيد، بازي مشت باز كني، اگر عصباني شويد چه؟، چطور مثبت بمانيد و شما مي‌توانيد نيز عناويني است كه در جلد سوم اين مجموعه به آنها پرداخته شده است.

نويسنده اثر در مقدمه اين كتاب خطاب به پدرها و مادرها نوشته است: همه مي‌دانند كه متوقف كردن يك عادت بد، كار ساده اي نيست، مثلا شما تصميم مي‌گيريد، زماني كه مقدار زيادي كلوچه در دهانتان است، سر فرزندتان داد نزنيد و بد و بيراه نگوييد. اما مي‌بينيد كه اغلب اوقات اجراي اين تصميم، حتي با سعي و تلاش زياد نيز دشوار است. ترك كردن عادت‌ها براي بزرگترها سخت است، براي بچه ها هم همينطور. به نظر مي‌رسد كه بدون توجه به انگيزه آنها از انجام اين كار، ترك عادت براي كوچولوهايي كه ناخنشان يا لباسشان را مي‌جوند يا شستشان را مي‌مكند نيزسخت است. به همين دليل است كه اين كتاب در مورد متوقف كردن عادت‌هاي بد نيست، بلكه روي مواردي تمركز مي‌كند كه به باز كردن زنجيره اين عادت‌ها كمك مي‌كنند...

در بخشي از اين جلد اول این مجموعه می خوانیم: اگر شما هر روز پريدن را تمرين مي‌كنيد و كوله پشتي خاطرات بد را نيز كنار گذاشته‌ايد، احتمالا متوجه احساس بهتري شده‌ايد. مغز شما انعطاف‌پذيرتر شده و ديگر ذهن شلوغي نداريد اما بعضي اوقات ، با وجود اينكه سعي مي‌كنيد از روي موانع بپريد و خاطرات بد را فراموش كنيد، تا كوچكترين مشكلي پيش مي‌آيد سر و كله فكرهاي منفي پيدا مي‌شود...

هر سه جلد اين مجموعه درشمارگان یک هزار و پانصد نسخه به چاپ رسيده است. جلد اول با عنوان چه كار كنم اگر عادت‌هاي بد دارم با قيمت پنج هزارو 500 هزار تومان، جلد دوم با عنوان چه كار كنم اگر هميشه غرغر مي‌كنم با قيمت شش هزارتومان و چه كار كنم اگر راحت نمي‌خوابم با قيمت هفت هزار تومان از سوی انتشارات گام عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها