اخلاق، سیاست و دین»
Ethics, Politics and Religion
به گزارش سایت آمازون، کتاب «چشم اندازهای جدید در فلسفه آموزش و پرورش: اخلاق، سیاست و دین»، ساخت پلی میان تأملات فلسفی و عمل سیاسی ـ اجتماعی را از رهگذر توسعه طیفی از مباحث انتقادی در حوزه اخلاق، سیاست و دین، دنبال میکند. این کتاب مقامات رسمی و نسل جدیدی از نخبگان را گرد هم میآورد تا از آنها بپرسد: آیا فلسفه آموزش و پرورش میتواند به گفتمانهای سیاسی و اجتماعی کمک کند؟ یا مقدر شده که به عنوان یک مزاحم در حاشیه جریان اصلی و مسلط باقی بماند؟
این کتاب فلسفه آموزش و پرورش را حوزهای در معرض خطر غفلت قلمداد میکند؛ آن هم درست در زمانی که باید هزینههای فزاینده نگرشهای تکنوکرات بر آموزش و پرورش انعکاس داده شوند. همچنین کتاب، این مسئله را مطرح میکند که با وجود این که در سالهای اخیر، بسیاری از بحثهای سیاسی آموزش و پرورش، گسترده و رادیکال به نظر میرسند، اما گفتمان انتقادی پیرامون این حرکتهای پیشگام، به صورت گسترده در سطحی عوامگرایانه باقی مانده است.
علاوه بر این، کتاب حاضر، واکنشهای معاصری برای موضوعهایی فلسفی فراهم میآورد که حاوی مطالعات، سیاستها و شیوههای آموزش و پرورش هستند و افزون بر این، به گفتمان نقش فلسفه آموزش و پرورش در یک محیط فکری شکننده کمک میرسانند.
(فلسفه فرهنگ عامه پسند)
The Philosophy of War Films
(The Philosophy of Popular Culture)
در «فلسفه فیلمهای جنگی»، «دیوید لاروکا» مجموعهای از مقالات مورد تایید محققان برجسته را گرد هم آورده است که اثر بازنمایی جنگ بر فیلم و تاثیری که تصاویر سینمایی بر آگاهی، اعتقاد و عمل انسان دارند را تشریح میکنند. این پژوهش، موضوعهایی متنوع را ــ نظیر زیباییشناسی جنگ درحالی که روی پرده نمایش به تصویر کشیدهشده است، اثر جنگ بر هویت فردی و مسائل اخلاقی نمایش دادهشده در جنگ ــ را شامل میشود.
این بررسی روی فیلمهایی صورت گرفته که مورد تحسین منتقدان فیلم بودهاند. آثاری نظیر: «نجات سرباز رایان» (1998)، «خط باریک سرخ» (1998)، «طلوع نجات» (2006)، «رست رپو» (2010)، و «سی دقیقه بعد از نیمه شب» (2012).
بررسی این حجم از ژانر جنگی، روشی نو از تفکر درباره فلسفه جنگ را پدید آورده است که میتواند اثری جذاب برای فیلسوفان، فیلمسازان، اهل کتاب و تماشاگرانی باشد که خواستار درک عمیقتری از جنگ و بازنمایی فرهنگ عامه هستند.
نظر شما