دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳
چهارمین حضور هنر مذاکره در صحنه کتاب

کتاب «اصول، فنون و هنر مذاکره با نگرش بازار ایران» در 6 فصل به همت انتشارات بازاریابی منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ویراست دوم از چهارمین چاپ کتاب «اصول، فنون و هنر مذاکره با نگرش بازار ایران» به‌ قلم مشترک محمدحسین غیاثی، مدرس و مشاور اصول و فنون مذاکره و پرویز درگی، مدرس دانشگاه، مشاور و محقق بازاریابی، با پیشگفتاری از پروفسور مسعود حیدری، تالیف شده است. 

سه فصل نخست کتاب شامل «خصوصیات یک مذاکره کننده»،‌ «آشنایی با مذاکره» و «انواع مذاکره» است. 

در نخستین فصل کتاب در تشریح بحث خصوصیات یک مذاکره‌کننده آمده است: «در این زمینه نظرات و سلیقه‌های مختلفی وجود دارد. بزرگترین خصلت یک مذاکره‌کننده حرفه‌ای،‌ امانتداری او است. هر کسی می‌تواند با یک صفت خاص،‌ خودش را ویژه کند. بعضی‌ها مهربان هستند، ‌بعضی‌ها صادق،‌ برخی دیگر خوش قول و برخی آراسته و.... هستند.» 

 مولفان، مذاکره را فرآیندی گفت‌وگو محور ارزیابی می کنند که بین دو یا چند نفر بر روی یک موضوع مشخص برای رسیدن به اهداف فردی یا گروهی اتفاق می‌افتد و این عمل در انتها به منافع و رضایت طرفیت منجر شود. 

«انواع مذاکره (2)»، «انواع شخصیت‌ مذاکره کننده» و «آداب،‌ و دام‌های مذاکره» عنوان‌‌های سه فصل بعدی کتاب هستند. 

در تشریح مفهوم مذاکرات در این اثر آمده: «به مذاکره‌ای که طرف مقابل شما را در معرض قبول یا عدم قبول یک موضوع قرار می‌دهد،‌ مذاکره‌ای سخت می‌گویند. در این نوع مذاکره، هدف به دست آوردن یک طرفه امتیاز است؛‌ حتی اگر به شسکت طرف مقابل منجر می‌شود. مذاکره‌ سخت گرچه بسیار رواج دارد، اما چون رابطه بلند مدت دو طرفه را مختل می‌کند، از مصادیق مذاکرات غیرحرفه‌ای است.»

ویراست دوم از چهارمین چاپ کتاب «اصول، فنون و هنر مذاکره با نگرش بازار ایران» با شمارگان یک‌هزار و 100 نسخه در 200 صفحه، به بهای 12 هزار تومان به همت انتشارات بازاریابی به بازار نشر عرضه شده است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها