یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۵
کودکان می‌توانند خلاق و هنرمند باشند

کتاب «رنگ آمیزی خلاق» نوشته زهرا جهانبخش و جواد محمدزاده باتصویرگری پیمان سلطانی توسط انتشارات آوند رشد منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «رنگ آمیزی خلاق» پنجمین جلد از مجموعه کتاب‌های «من می‌توانم خلاق و هنرمند باشم» است که با ارایه بازی‌های آموزشی برای کودکان گروه سنی «الف» و «ب» خلاقیت در بچه‌ها را پرورش می‌دهد.

در این کتاب، «سارا» و «حامد» خواهر و برادر خلاق و بازیگوشی هستند که با ماجراهای جالب و تمرین‌هایشان توانمندی‌های نیم‌کره راست مغز کودک را برای آشنایی بیشتر با سطح و ایده‌سازی خلاق، با خیال‌پردازی، تغییر، حذف و ایده‌های خلاق پرورش می‌دهند.

در بخشی از مقدمه این کتاب نوشته شده است: «ما با کمک خلاقیت و تکنیک‌ها و مهارت‌های آن در بحث آموزش «رنگ در هنر» به کودکان نگاهی نو داریم. شخصیت‌های داستانی کتاب، کودک شما را به دامان طبیعت می‌برند و به او کمک می‌کنند تا خودش رنگ‌ها را کشف و بازشناسی کند. «طبیعت» بهترین الهام بخش تفکر خلاق است...»
 
در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «امان از دست حامد! کم‌کم داشتم عصبانی می‌شدم؛ انگار نه انگار که مداد رنگی‌ها مال من است! می‌خواستم مدادرنگی‌ها را به زور از او پس بگیرم. اما مثل وقتی که مامان از دست من عصبانی می‌شود، چند تا نفس عمیق کشیدم و آرام و شمرده شمرده گفتم: «حامد! عزیزم! لطفا مدادهایم را پس بده تا با هم فرفره بازی کنیم! نقشه‌ام گرفت...»

کتاب «رنگ آمیزی خلاق» در 32 صفحه و شمارگان سه‌هزار نسخه در قطع رحلی توسط انتشارات آوند رشد منتشر شده است. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را با بهای 42 هزار ریال خریداری کنند./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها