به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «محصول خوب، محصول بد (عوامل بنیادین در دستیابی به کیفیت بینظیر)» تالیف جیمز آل. آدامز و با ترجمه شهرام خلیلنژاد، در 10 فصل تنظیم و به بازار نشر عرضه شده است.
سه فصل نخست کتاب با عنوانهای «محصول و کیفیت»، «موانع بهبود کیفیت محصول» و «عملکرد، هزینه و قیمت» به مباحثی مانند روندهای آتی، رشد جمعیت و تغییر سلطه، رقابت جهانی، عمیقتر فکر کنیم، پیچیدگی هزینه و قیمت پرداختهاند.
مولف در نخستین فصل کتاب در تشریح اهمیت کیفیت آورده: «یک محصول تمام عیار میتواند برای همه باشد. سازندگان آن رشد میکنند و ثروتمند میشوند و استفادهکنندگان نیز خوشحال خواهند بود، زیرا زندگیشان پیشرفت میکند. توزیع کنندگان از تقاضا برای محصول سرمست میشوند و رسانه نیز از اثرات مثبت و آشکار آن بهرمند میشود.»
سه فصل بعدی کتاب با عنوانهای «تناسب انسانی»، «استاد کاری» و «محصولات، احساسات و نیازها» به موضوعاتی مانند تناسب حسی، صنعت و مساله فرهنگ و عشق، نفرت یا نارضایتی اشاره دارند.
در چهارمین فصل کتاب نویسنده در پاسخ به این پرسش که «آیا محصولات موجود با انسان تناسب دارند؟» معتقد است: «از آنجا که محصولات صنعتی به دنبال خدمت به انسانها هستند، تناسب بین محصولات و انسانها موضوعی با اهمیت است. تمایل به چنین تناسبی بهطور حتم امر جدیدی نیست.»
«زیبا، بینظیر و ظریف»، «نمادها و ارزشهای فرهنگی»، «محدودیتهای جهانی» و «نتیجهگیری، آموزههای ما چه بودند؟» عنوانهای چهار فصل پایانی کتاب حاضر هستند که به موضوعاتی مانند فرزانگی از مجاری تجربه، ما کیستیم، کوه یخ و ما به کجا میرویم، اختصاص دارند.
نویسنده در فصل هشتم کتاب با طرح پرسش «ما کیستیم؟» درباه نمادها و ارزشهای فرهنگی گفته که نماد چیزی مشخص است که دلالت بر چیزی انتزاعی دارد. نمونههایی از نمادها را میتوان صورت خندان ، کبوتر سفید و یک کلمه نوشته شده دانست. محصولات صنعتی نیز نمادین هستند و درست با نادرست پیغامی را در مورد مالک آن منتقل میکنند.
نخستین چاپ کتاب «محصول خوب، محصول بد (عوامل بنیادین در دستیابی به کیفیت بینظیر)» با شمارگان یکهزار و 100 نسخه در 232 صفحه، به بهای 12 هزار تومان به همت انتشارات دنیای اقتصاد منتشر شده است.
یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۱
نظر شما