جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
مالیا کومار «بازاریابی به مثابه استراتژی» را نوشت

«بازاریابی به مثابه استراتژی» تالیف «نیر مالیا کومار» با ترجمه سید محمود حسینی با موضوع برنامه‌ریزی استراتژیک در بازاریابی نوین از سوی انتشارات بازاریابی منتشر و روانه بازار کتاب شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «بازاریابی به مثابه استراتژی» اثری ا‌ست که با تاکید بر بازاریابی به عنوان عامل تحول راهبردی شرکت‌ها، نقش اساسی بازاریان را در فرایند تصمیم‌گیری‌های استراتژیک شرکت‌ها بیان می‌کند. کومار در این اثر توضیح می‌دهد که چگونه از طریق بازاریابی اصولی می‌توان استراتژیک، چندکاره و مبتنی بر سودآوری را به دست آورد. 

فیلیپ کاتلر، پدر علم بازاریابی نوین جهان، پیشگفتاری را برای این کتاب نوشته است. وی در بخشی از این پیشگفتار درباره این اثر می‌نویسد: «نیر مالیا کومار،‌ نه فقط یک انتقاد، بلکه مهمتر از آن یک تعریف جدید از بازاریابی ارایه و بیان می‌کند که اقدامات بازاریابی نیاز به اقدامات جدی دارند. او شرکت‌ها را به ارایه ارزش و راهکار به جای عرضه محصولات و وعده‌ها دعوت می‌کند.» 

پرویز درگی، مدرس دانشگاه، مشاور و محقق بازاریابی نیز پیشگفتار دیگری بر این کتاب نوشته است و درباره کتاب توضیح می‌دهد که نویسنده با تشریح سودمندی شرکت‌های موفق در بازار، اهمیت توجه به مصرف کنندگان بالقوه را بیان می‌دارد. 

این اثر در هشت فصل نوشته شده است که عبارتند از «بازاریابی، موتور تحول شرکت‌ها»، «از تقسیم‌بندی سنتی بازار به تقسیم‌بندی استراتژیک»، «از فروش محصولات به فروش راه حل»، «از شبکه‌های توزیع در حال افول به سوی شبکه‌های توزیع در حال رشد»، «از تحمیل‌کنندگان نام و نشان تجاری تا شرکای جهانی»، «از تحصیل برند به منطقی کردن برند»، «از همگامان تا پیشروان بازار» و «از بازاریابی واحد کسب‌وکار استراتژیک به بازاریابی در سطح شرکت». 

دکتر نیر مالیا کومار، از اندیشمندان حوزه بازاریابی و از استادان مدرسه کسب‌وکار لندن است که در حوزه مدیریت، جایگاه بیست و ششم رتبه‌بندی جهانی را دارد. 

چاپ نخست «بازاریابی به مثابه استراتژی» از سوی انتشارات بازاریابی در 232 صفحه، شمارگان هزار و صد نسخه و قیمت 12 هزار تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها