پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰
انتشار همه چیز درباره «ارتقای مهارت‌های مشتری‌نوازی»

کتاب «ارتقای مهارت‌های مشتری‌نوازی» نوشته پرویز درگی با نگاهی به ترکیب دانش، تکنیک‌ها، مهارت‌ها و تاکتیک‌های برآورده کردن نیاز و انتظارات مشتری‌ها بر ویترین کتابفروشی‌ها نشست._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب پنجمین و آخرین اثر مجموعه «چهل گفتار» به شمار می‌آید که پرویز درگی، مدرس دانشگاه و مشاور و محقق بازاریابی نگارش آن را به عهده داشته است.

کتاب حاضر در چهار فصل و 40 گفتار تقسیم‌بندی شده است که موضوعاتی مانند مشتری نوازی، راهبردها و تکنیک‌های مختلف آن، همچنین راه و روش شرکت‌‌های مشتری‌نوازی را شامل می‌شود.

نخستین فصل این کتاب «مشتری‌نوازی در عصر انفجار انتظارات» نام دارد که 19 گفتار را شامل می‌شود. در این مبحث نکاتی به مدیران و فعالان حوزه بازاریابی ارایه می‌شود تا بدانند مشتریان در گذر زمان چه انتظاراتی دارند تا بتوانند بر پایه میل و سلیقه آنان مشتری‌نوازی کنند.

آشنایی با سه روند مشتری‌مداری در نخستین گفتار این فصل بیان می‌شود، سپس دانش، تکنیک‌، مهارت و تاکتیک‌هایی برای مدیریت انتظارات مشتریان به خوانندگان ارایه می‌شود. گفتار دوم این اثر نیز خوانندگان را با 9 انتظار مشتریان از سازمان‌ها آشنا می‌کند و 6 عادتی که موجب شادمانی مشتریان می‌شود نیز در این فصل قرار دارد.

در دومین فصل کتاب «راهبردهای مشتری‌نوازی» در 10 گفتار آورده شده است. نویسنده در گفتار نخست می‌گوید: «برای شناخت مشتریان با کفش آن‌ها راه برویم» سپس در ادامه هشت راهبرد برای شناخت بهتر مشتریان به مخاطبان پیشنهاد داده می‌شود. مطالبی درباره چگونگی برخورد با مشتری ناراضی و مشتری شاکی نیز در این بخش گنجانده شده است.

نویسنده در مطالب این فصل تلاش می‌کند صدای مشتری را در راهبرد سازمان بگنجاند؛ راهبردهایی مثل شناخت مشتریان، پاسخگویی در لحظه، تسهیل تبلیغات دهان به دهان دیجیتال و حذف چند پاره‌گی کانال‌های ارتباطی و انسجام‌بخشی به‌ آن‌ها را در دومین فصل این کتاب می‌توانید مطالعه کنید.

در فصل سوم نیز «تکنیک‌های مشتری‌نوازی» آموزش داده می‌شوند. 10 فرمان مشتری‌نوازی آغازگر این فصل است، در نخستین گفتار، عبارت‌هایی که سرمشق و راهنمای بنیانگذاران شرکت‌هایی مانند والت‌دیزنی، وال‌مارت و آمازون بوده بیان می‌شوند.

6 گفتار در این فصل پیش‌بینی شده است که فهرست راهنمایی است که هر یک از آن‌ها دستورالعمل‌های کاربردی ساده‌ای هستند که بازاریاب‌ها می‌توانند با به کارگیری این دستورها، زمینه کاری موفق‌تر و کاربردی‌تری در حرفه‌شان داشته باشند.

«راه و روش‌ شرکت‌های برتر مشتری‌نواری» عنوان چهارمین و آخرین فصل این کتاب است که پنج گفتار را شامل می‌شود. مشتری‌نوازی به سبک جهانی نخستین گفتار این فصل است و در ادامه نویسنده سراغ شرکت‌هایی رفته است که دستورالعمل‌ها و راهکارهای پیشنهادی را اجرا کرده‌اند.

والت‌دیزنی، آمازون دات کام، ساوت وست از نمونه‌های شرکت‌های مشتری‌نوازی هستند که شیوه‌هایشان را در مشتری‌نوازی می‌توان در گفتارهای 37، 38 و 39 این کتاب آموخت.

چهلمین و آخرین گفتار کتاب نیز درس‌های «مشتری‌مداری از انیمیشن سینمایی در جستجوی نمو» است که نویسنده در آن با استفاده از داستان این انیمیشن و تعمیم دادن آن به حوزه بازاریابی راهکارها و توصیه‌هایی کاربردی به مخاطبان کتابش ارایه کرده است.

کتاب «ارتقای مهارت‌های مشتری‌نوازی» در 258 صفحه، شمارگان یک هزار و 100 نسخه و بهای 10 هزار تومان توسط انتشارات بازاریابی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها