به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «مدیریت جامع مذاکره» کتابی است کاربردی در حوزه ارتباطات انسانی که جنبههای روانشناختی اصول مدیریت مذاکره را بررسی میکند.
موضوع اصلی کتاب نگرش علمی بر اصول مدیریت مذاکره و نقش آن در ایجاد تفاهم مشترک به همراه نکات فنی کاربردی مهم و با ارزش در مذاکره و بررسی روانشناسی مذاکره است.
این کتاب هفت فصل دارد. «چرخه حیات سسیستم و سازمان»، «عوامل تشکیلدهنده»، «برنامهریزی مذاکرات»، «زمان انجام مذاکرات»، «نکات فنی و مهارتهای کاربردی مهم در مذاکرات (تکنیک و تاکتیک)»، «فنون و مهارتهای رفتاری در مذاکرات» و «بررسی نتایج مذاکره اصولی و موفق» عناوین هفتگانه کتاب را تشکیل میدهند.
مطالعه کتاب «مدیریت جامع مذاکره» و به کارگیری آموزههای آن میتواند به مخاطب، در انجام موفق مذاکرات فردی و گروهی یاری رساند. علاوه بر این، نویسنده با برشمردن ویژگیهای اساسی و جامع برای مذاکرهکنندگان داشتن یک شخصیت جامع و آگاه در حوزههای گوناگون علمی و فرهنگی را یکی از علل موفقیت در مذاکره بیان میکند.
بناآبادی، معتقد است به دلیل تفاوت مذاکره با سخنرانی، مذاکرهکنندگان باید از هوش خاصی برخوردار باشند زیرا مذاکره، قرار گرفتن در یک گفتوگوی دو طرفه است که عموما در تقابل با هم قرار دارند، در حالی که در سخنرانی، موعظهگر متکلم وحده و تنها جهتدهنده بحث است.
چاپ نخست کتاب «مدیریت جامع مذاکره» » با زیرعنوان «هنر متقاعد کردن طرف مقابل و ایجاد تفاهم مشترک» نوشته محمدرضا بناآبادی را انتشارات بنیاد قرآن در 248 صفحه، شمارگان سه هزار نسخه و قیمت 9 هزار تومان منتشر کردهاست.
چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۹
نظر شما