دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۹
پژوهشکده باقرالعلوم(ع) با 17 کتاب می‌آید

مدیر انتشارات پژوهشکده باقرالعلوم(ع) گفت: 17 عنوان از طرح‌های پژوهشی این پژوهشکده با بازنویسی جدید آماده چاپ شده‌اند و به زودی در قالب کتاب منتشر خواهند شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم(ع)، سید عبدالحسین زین‌العبادی با بیان این‌که یکی از این کتاب‌ها موسوعه حضرت زهرا(س) است، گفت: این موسوعه که سال 1386 منتشر شده بود، با تحقیق و پژوهش جدید در 673 صفحه و دربر داشتن 522 حدیث در دو جزء و هر جزء شامل چند فصل منتشر شده است. 

اظهار کرد: موسوعه امام حسن مجتبی(ع) نیز که سال 1381 منتشر شده بود، پس از تحقیق و پژوهش گروه حدیث پژوهشکده در 400 صفحه  ارایه شده است. 438 حدیث در این اثر مکتوب وجود دارند.

مدیر انتشارات پژوهشکده باقرالعلوم(ع) با اشاره به موسوعه کلمات امام سجاد (ع) گفت: شاید برخی فکر کنند که از امام سجاد(ع) با توجه به گرفتاری‌های پس از حادثه عاشورا و خیمه زدن اندوه و ماتم بر زندگی و وجود آن حضرت(ع) سخنان زیادی نقل نشده است در حالی که موسوعه امام حسن مجتبی(ع) نشان از گستردگی دایره سخنان آن حضرت(ع) دارد. این مجموعه در شش فصل شامل عقائد، احکام، اخلاق، طب، ادعیه و زیارات و اشعار تنظیم و در 720 صفحه با بیش از هزار حدیث منتشر خواهد شد.

زین‌العبادی گفت: همچنین موسوعه امام کاظم(ع) میراث ارزشمند علمی فرهنگی هفتمین پیشوای شیعیان است که در سه جلد جمع‌آروی شده است. جلد نخست در شش فصل شامل توحید، قرآن، تفسیر، نبوت، امامت، معاد، فرق و اصحاب است و جلد دوم و سوم آن به احکام فقهی، طب، اخلاق و آداب دعا و زیارت اختصاص دارد که حاوی سه هزار و 639 حدیث و در یک هزار و 900 صفحه منتشر خواهد شد.

وی درباره موسوعه کلمات امام رضا(ع) نیز عنوان کرد: احادیث و روایات نشر یافته در لابه‌لای کتاب‌های روایی و حدیثی برای اولین‌بار در مجموعه‌ای دو جلدی و هشت باب جمع‌آوری شده است که در جلد اول آن سه باب شامل مباحثی مانند عقائد، مناقب سیره، قرآن و تفسیر و در جلد دوم پنج باب شامل احکام، طب، اخلاق، نامه‌ها، فرقه‌ها و اشخاص و ادعیه و زیارات دیده می‌شود.

مدیر انتشارت پژوهشکده باقرالعلوم(ع) کتاب «برهان‏های اثبات وجود خدا» را از  آثاری دانست که سعی دارد ضمن نقل و بررسی مهم‌ترين برهان‏های اثبات وجود خدا، از نقدهای موجود نيز غافل نماند. 

وی گفت: اين اثر به همت گروه پاسخ به سؤالات و شبهات ديني پژوهشکده باقرالعلوم(ع) تولید شده و تعدادی از مهم‏ترين و شايع‏ترين برهان‏های اثبات وجود خدا را به تفصيل بررسي کرده‌ است.

کتاب «تعامل اعراب مسلمان با ایرانیان در فتوحات اسلامی در زمینه پاسخ به شبهات تاریخی» یکی دیگر از کتاب‌هایی است که زین‌العبادی به آن اشاره کرد و افزود: کتاب حاضر از  آثاری است که تلاش مي‏کند با نگاهی مستند و واقع‏نگر، فتح ايران به دست اعراب مسلمان را بررسی کند و سعی دارد از نقدهای موجود نيز غافل نماند و ضمن پاسخگویی به شبهات، در اين عرصه به قضاوت بنشيند. 

وی افزود: «موسوعه‌های امام هادی(ع)»، «موسوعه‌های امام حسن عسکری(ع)»، «موسوعه‌های حضرت مهدی(عج)»،«تعالم اعراب مسلمان با ایرانیان در فتوحات اسلامی»،جلدهای اول، دوم و دهم «گلشن ابرار »، «شرح زیارت عاشوار»،«خودشناسی برای خودسازی»،«چیستی، چرایی و چگونگی غذا و موسیقی از دیدگاه فقه امامیه و اهل سنت» و «پیام آوران تاریکی» دیگر کتاب‌های جدید این مرکزند.

به گفته زین‌العبادی، کتاب‌های جدید انتشارات پژوهشکده باقرالعلوم(ع) به زودی از سوی این انتشارات روانه بازار کتاب خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها