دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۷
بررسی مقوله اجتهاد و زندگی در قاب کتاب

مدیر انتشارات فرهنگ مشرق زمین از انتشار کتاب «الجتهاد و الحیاة(حوار علی الورق)» نوشته آیت‌الله محمد مهدی آصفی با موضوع اجتهاد و زندگی به زبان عربی خبر داد.-

علی اصغر اوحدی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: موضوع کتاب «الجتهاد و الحیاة(حوار علی الورق)» درباره اجتهاد و زندگی و روابطی است که میان این دو مولفه وجود دارد. اجتهاد یکی از اصول مهمی است که موجب جاودانگی دین اسلام شده زیرا اسلام برای آن‌که بتواند در همه زمان‌ها به نیازهای بشریت پاسخ بگوید، لازم است به واسطه اجتهاد در احکام و قوانین خود بررسی انجام دهد. در واقع، فقها با ابزار اجتهاد می‌توانند زندگی روزمره را با قوانین اسلامی تطبیق دهند.

وی ادامه داد: همچنین در این کتاب تاثیراتی که اجتهاد می‌تواند روی زندگی بشریت داشته باشد، بررسی می‌شود.

به گفته این ناشر، کتاب «الجتهاد و الحیاة(حوار علی الورق)» به بهای 40 هزار ریال به بازار آمده است.

اوحدی با بیان این‌که از همین نویسنده 9 کتاب دیگر نیز در سال جاری منتشر شده‌اند، گفت:‌ «حوارات و اثارات حول المرجعیه و الفقاهه» به بهای 35 هزار ریال، «سلطات الفقیه و صلاحیاتة فی عصر الغیبه» به قیمت 35 هزار ریال، «الفصل بین الدین و الدوله» به بهای 35 هزار ریال، «التجاهات و المعالم العامه للنظام الاسلامی» به قیمت 40 هزار ریال و «الجسور الثلاثه(قصه الغاره الحضاریه علی العالم السلامی)» به بهای 40 هزار ریال از جمله این آثارند.

وی برخی دیگر از عناوین آثار منتشر شده این نویسنده را برشمرد و اضافه کرد: «الانتظار الموجه(دراسه فی علاقه الانتظار بالحرکه و علاقه الحرکه بالانتظار)» با بهای 50 هزار ریال، «مسوولیات عصر الغیبه» با بهای 40 هزار ریال و «المدخل الی عقیدة الشیعه الامامیه فی ولاده الامام المهدی و غیبه» با بهای 20 هزار ریال، دیگر کتاب‌های این نویسنده‌اند. 

مدیر انتشارات فرهنگ مشرق زمین همچنین گفت: موضوعات این 10 جلد کتاب درباره مسایل مورد نیاز جهان اسلام و جوامعی است که با موج بیداری اسلامی مواجه شده‌اند.

وی افزود: این کتاب‌ها به زبان عربی نگاشته شده‌اند و این انتشارات در نظر دارد ترجمه فارسی آن‌ها را نیز آغاز کند. همچنین بازار اصلی این آثار در خارج از کشور است و با این وجود در داخل کشور نیز توزیع می‌شوند.

به گفته این ناشر، نویسنده این آثار آیت‌الله محمد مهدی آصفی از متفکران برجسته ایرانی عراقی است که اکنون در حوزه علمیه نجف اشرف است.

اوحدی در پایان یادآور شد: تمامی آثار منتشر شده با شمارگان هزار نسخه وارد بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط