سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۶
مقالات همایش تحلیل و بازکاوی خطبه غدیر کتاب می‌شوند

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان مرکزی از اجرای همایش تحلیل و بازکاوی خطبه غدیر در نخستین روز آبانماه خبر داد و گفت: فراخوان این همایش را از سه ماه پیش به دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی سراسر ایران ارسال کرده‌ایم. اینک درصددیم چکیده مقالات ارسال شده به دبیرخانه این همایش را در قالب کتاب منتشر کنیم./

مصطفی ذوالفقاری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: تا پایان فرصت ارسال مقالات، 62 عنوان مقاله در موضوع تحلیل و بازکاوی خطبه غدیر دریافت کردیم که 10 عنوان آن‌ها فردا(چهار‌شنبه) در دو نوبت صبح و عصر ارایه خواهند شد و در پایان نیز به نویسندگان چهار مقاله برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

وی با بیان این‌که عرضه نرم‌افزار کامل مقالات در قالب لوح فشرده از دیگر دستاوردهای همایش تحلیل و بازکاوی خطبه غدیر خواهد بود، گفت: مراسم گشایش این همایش ساعت 8 و 30 دقیقه چهارشنبه(یکم آبانماه) در مجتمع فرهنگی آفتاب شهر اراک با سخنرانی آیت‌الله محسن اراکی، دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب خواهد بود و با خواندن بخش‌هایی از پیام آیت‌الله العظمی جوادی آملی و ارایه پنج مقاله ممتاز ادامه می‌یابد.

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان مرکزی افزود: نوبت عصر این همایش از ساعت پانزده تا 17 و 30 دقیقه است و در آن نیز پنج مقاله دیگر ارایه خواهد شد. این همایش با سخنرانی آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اراک به کار خود پایان می‌دهد.

وی در ادامه از برپایی مسابقه کتابخوانی «خطابه غدیر» خبر داد و بیان کرد: این مسابقه در هفته ولایت اجرا شد و منتخبان آن روز عید سعید غدیر معرفی خواهند شد. برگزاری جشنواره‌های شکوفه‌های غدیر ویژه دانش‌آموزان مدارس ابتدایی، کلاس‌های قصه‌گویی و کارگاه نقاشی کودکان، از دیگر برنامه‌های بنیاد غدیر استان مرکزی در روز عید سعید غدیر به شمار می‌آیند.

عید غدیر 25 ذی‌الحجه برابر با دوم آبانماه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط