پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۶
معرفی برندگان جایزه کتاب شنیداری کودکان آلمان

هیات داوران «برندگان جایزه» و هیات داوران کودکانه «آلتانا» اسامی برندگان نهمین دوره جایزه کتاب شنیداری کودکان آلمان موسوم به «بئو» را اعلام کردند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، اسامی برندگان این جایزه چنین اعلام شده است:
در گروه سنی زیر شش سال: کتاب شنیداری «بهار ویمل» اثر روتراوت سوزانه برنر. شایسته تجلیل برای طرح کلی و متن.

در گروه سنی 7 تا 11 سال: کتاب شنیداری «معجزه» اثر راشل جی. پالاسیو. شایسته تجلیل برای گویندگی و کارگردانی.

در رده سنی تا 12 سال: کتاب شنیداری «وانگو- میان آسمان و زمین» اثر تیموتی دفومبله . شایسته تجلیل برای اجرا، کارگردانی و بازنویسی متن.

در بخش جایزه ویژه «موسیقی برای کتاب های شنیداری کودکان: کتاب شنیداری «سرود کریسمس» اثر چارلز دیکنز.شایسته تجلیل به خاطر موسیقی متن.

در بخش جایزه هیات داوران کودکانه «آلتانا»: کتاب شنیداری «معجزه» اثر راشل جی. پالاسیو.شایسته تجلیل برای اجرا و کارگردانی.

این جایزه 7 نوامبر (16 آبان) در مرکز تاتر تالیا در هامبورگ اهدا می شود. برندگان این جایزه از سوی هیات داوران متشکل از نامزدها و هیات داوران متشکل از برندگان جایزه انتخاب می شوند. امسال آنگلیکا باخمن، گئورگ گادگیانی، کریستوف دورسر، کریستینه کنودلر، تیل مته اعضای هیات داوران برندگان جایزه بودند و داورن بخش دیگر را آرند آگته، کریستیان برمن، هایده گرمن، فرانسیسکا آنابله لیندر و لوتار زاند تشکیل می دادند.

این جایزه به ابتکار انجمن «کودکان گوش می کنند» و انجمن کتاب شنیداری اتحادیه بورس راه اندازی شده و با اهدای آن قرار است از متون برجسته ای که به شکلی منحصر به فرد در قالب کتاب شنیداری به اجرا درآمده اند قدردانی شود. بناست این جایزه در آینده به صورت سالانه اهدا شود.

برندگان این جایزه در سه بخش اول جایزه ای به ارزش پنج هزار یورو دریافت می کنند و در دو بخش بعدی به هر یک جایزه ای سه هزار یورویی اهدا می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها