یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
نظام تعليم و تربيت خلاق، زمينه‌ساز فرهنگ مطالعه است

حامد علامتی، دبیر كل اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان با اشاره به پيشنهاد ايجاد زنگ كتاب و كتابخواني در مدارس از سوی رییس جمهوري گفت: اگر نظام تعليم و تربيت متكي بر پرسشگري و خلاقيت باشد، خود به خود زمينه‌ساز مطالعه در كشور مي‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حامد علامتی، دبيركل اتحاديه انجمن‌ها اسلامی دانش‌آموزان در جمع مسوولان اين تشكل دانش‌آموزی اظهار کرد: نظام تعليم و تربيتی كه بر اساس يک كتاب و جزوه درسی شكل گرفته باشد، نمی‎تواند دانش‌آموز را به سوي منابع غير درسي و اطلاعاتي رهنمون کند.

وي با بيان اين‌كه سرانه مطالعه و كتابخواني در كشور پايين است، افزود: اين مساله نيز مانند بسياری از مشكلات فرهنگي ديگر تک بعدی نبوده و عوامل بسياري در آن نقش دارند. براي رفع اين مشكل بايد به تقويت كتابخانه‌هاي كشور بپردازيم چرا که كمبودهاي اقتصادي و توزيع ناعادلانه كتاب‌ها، سبب ضعف كتابخانه‎هاي مدارس شده است.

علامتي خانواده را عامل بسيار موثري در ايجاد عادت به مطالعه و ترويج فرهنگ كتابخواني دانست و گفت: محيط و شرايط خانواده، روش تربيتي و آموزشي والدين، طرز تفكر و نگرش والدين در رابطه با مطالعه و كتابخواني نقش به‌سزايي در تقويت عادت مطالعه در دانش‌آموزان دارد.

دبيركل اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان در ادامه با اشاره به اين‌كه بعد از خانواده در هر جامعه‎اي، اشاعه فرهنگ كتابخواني بر عهده مدارس و نظام آموزش و پرورش است، بیان کرد: اگر دانش‌آموزان در مدرسه با كتاب آشنا شده و لذت مطالعه، خودآموزي و افزايش معلومات عمومي را درک كنند و به مطالعه خو بگيرد، در تمام دوران زندگي از كتاب دست نمي‎كشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها