به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حامد علامتی، دبيركل اتحاديه انجمنها اسلامی دانشآموزان در جمع مسوولان اين تشكل دانشآموزی اظهار کرد: نظام تعليم و تربيتی كه بر اساس يک كتاب و جزوه درسی شكل گرفته باشد، نمیتواند دانشآموز را به سوي منابع غير درسي و اطلاعاتي رهنمون کند.
وي با بيان اينكه سرانه مطالعه و كتابخواني در كشور پايين است، افزود: اين مساله نيز مانند بسياری از مشكلات فرهنگي ديگر تک بعدی نبوده و عوامل بسياري در آن نقش دارند. براي رفع اين مشكل بايد به تقويت كتابخانههاي كشور بپردازيم چرا که كمبودهاي اقتصادي و توزيع ناعادلانه كتابها، سبب ضعف كتابخانههاي مدارس شده است.
علامتي خانواده را عامل بسيار موثري در ايجاد عادت به مطالعه و ترويج فرهنگ كتابخواني دانست و گفت: محيط و شرايط خانواده، روش تربيتي و آموزشي والدين، طرز تفكر و نگرش والدين در رابطه با مطالعه و كتابخواني نقش بهسزايي در تقويت عادت مطالعه در دانشآموزان دارد.
دبيركل اتحاديه انجمنهاي اسلامي دانشآموزان در ادامه با اشاره به اينكه بعد از خانواده در هر جامعهاي، اشاعه فرهنگ كتابخواني بر عهده مدارس و نظام آموزش و پرورش است، بیان کرد: اگر دانشآموزان در مدرسه با كتاب آشنا شده و لذت مطالعه، خودآموزي و افزايش معلومات عمومي را درک كنند و به مطالعه خو بگيرد، در تمام دوران زندگي از كتاب دست نميكشد.
یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
نظر شما