دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵
نخستین جشنواره ادبی شهید ابراهیم اصغری برگزار می‌شود

نخستین جشنواره منطقه‌‌ای ادبی شهید ابراهیم اصغری به کوشش حوزه هنری استان زنجان برگزار می‌شود.-

رهبر حیدری، مسوول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان زنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: این جشنواره برای نخستین بار و به‌ صورت منطقه‌ای با حضور استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، قزوین، گیلان، همدان، قم، البرز و زنجان برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به بخش‌های مختلف جشنواره افزود: جشنواره منطقه‌ای ادبی شهید ابراهیم اصغری در بخش‌های رمان، داستان کوتاه و داستانک برپا می‌شود. 

این مقام مسوول گفت: هشت سال دفاع مقدس، شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و شهدای غواص استان زنجان از جمله محورهای این جشنواره به شمار می‌آیند.

وی با تشریح شرایط شرکت در این جشنواره اظهار کرد: هر نویسنده می‌تواند دو اثر در هر یک از بخش‌های رمان و داستان کوتاه به دبیرخانه جشنواره ارسال کند و هیچ‌گونه محدودیتی در تعداد آثار ارسالی در بخش داستانک وجود ندارد. 

حیدری با بیان این‌که آثار ارسالی در هر بخش باید با معیارهای پذیرفته شده در این سه قالب همخوانی داشته باشد، افزود: آثار ارسالی در هر بخش باید به صورت تایپ شده باشند و به آثاری که بعد از موعد مقرر و به صورت دست‌نویس به دبیرخانه ارسال شود، ترتیب اثر داده نخواهد شد. 

مسوول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان زنجان عنوان کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را از سی‌‌ویکم شهریور ماه تا سی‌ام آذرماه سال جاری از طریق پست یا نشانی الکترونیکی admin@artzanjan.ir به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی در پاسخ به این سوال که «ملاک حوزه هنری استان زنجان در انتخاب شهید ابراهیم اصغری از میان سایر شهدای استان زنجان برای برگزاری جشنواره چیست؟» گفت: شهید اصغری از جمله شهدای هنرمند در عرصه نویسندگی، نقاشی و کاریکاتور استان زنجان به شمار می‌آید. البته این استان شهدای فعال دیگری در عرصه‌های مختلف دارد اما شهید اصغری سرآمد همه آن‌هاست. به همین دلیل عنوان این جشنواره را با نام این شهید بزرگوار مزین کردیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط