دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۰
تلفیق سه نظریه در «ارزشمندی سازمانی» بررسی شد

«ارزشمندی سازمانی» حاصل تلاش مشترک دانش‌آموخته دکتری روانشناسی از دانشگاه اهواز و یکی از اعضای انجمن دانشجويان روانشناسی صنعتی و سازمانی جهان SIOP است. این اثر به همت انتشارات ابوعطا منتشر شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «ارزشمندی سازمانی» به قلم سید حمید آتش پور و سید پیمان رحیمی‌نژاد به رشته تحریر درآمده است. این اثر در حوزه جدید روانشناختی صنعتی، سازمانی و مدیریت به رشته تحریر درآمده است. 

در بخشی از کتاب آمده است:‌ «انعطاف‌پذیری بالا، کاربردی و جامع‌نگر بودن، سادگی و در عین حال توانایی شناخت عمیق از سازمان، نظریه ارزشمندی سازمانی را از سایر دیدگاه‌ها متمایز نموده است.»

به اعتقاد نگارندگان نظریه تلفیقی روانشناختی صنعتی، سازمانی و مدیریت توانسته با تحلیل‌هایی عمیق و کاربردی نسبت به آسیب‌ها و مسایل پیش‌روی سازمان‌ها و مدیران، رویکردی مناسب برای تحلیل و بررسی دنیای کسب و کار ارایه دهد.

«ارزشمندی سازمانی» در 14 فصل تدوین شده است که سه فصل نخست آن با عنوان‌های چرا ارزشمندی سازمانی؟، ‌مدل ارزشمند سازمانی، ‌تیپ‌شناسی سازمانی بر مبنای ارزشمندی شناخته می‌شود. 

جامعه‌پذیری و احساس ارزشمندی،‌ انتخاب،‌ اعتماد و ارزشمندی سازمانی و نقشه‌های ذهنی سازمانی و بی‌ارزشی سازمانی عنوان سه فصل بعدی کتاب هستند.

فصل‌های هفتم، هشتم و نهم کتاب با عنوان‌های ساختار سازمانی و الگوی ارزشمندی سازمانی،‌ بی‌ارزشی سازمانی و سازمان‌های نوروتیک و مدل چهار p شناخته می‌شود.

عزت‌ نفس سازمانی، ‌تغییر سازمانی و سرمایه روانشناختی عنوان‌های بعدی کتابند.

سه فصل انتهایی با عنوان‌های رهبران اخلاقی رهبران ارزشمند‌ساز رهبری حمایتی و سفیران رشد ارزشمندی سازمانی شناخته می‌شود.

«ارزشمندی سازمانی» در 88 صفحه،‌ به بهای پنج هزار تومان به همت انتشارات ابو‌عطا به بازار نشر عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها