سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۶
داستان‌های ابوتراب خسروی درباره شيخ اشراق منتشر می‌شود

ابوتراب خسروي، داستان‌نويس، از سپردن تازه‌ترين اثرش با نام «آواز پر جبرييل» به ناشر خبر داد. وی گفت که زندگی و تفکر شیخ اشراق محور داستان‌هاي كوتاه این کتاب است.-

خسروي، داستان‌نويس به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: اين اثر كه مجموعه‌اي از داستان‌هاي كوتاه با مضامين شيخ اشراق است به تازگی به انتشارات گمان سپرده شده است.

خسروي درباره رمان «ملكان عذاب» نیز که تازه‌ترین اثر منتشر شده اوست، توضيح داد: اين رمان از مضموني تاريخي بهره برده و سومین رمان از سه‌گانه‌اي است که با عنوان‌های «اسفار کاتبان»، «رود راوی» و «ملکان عذاب» نوشته شده‌اند. اين رمان مضامیني مشترك از قداست، فرقه‌گرايي و خرافه دارند. 

«ملکان عذاب»، مجموعه‌اي از روايت‌هاي موازي است که به خوبي در هم تنيده شده و به هم متصل شده‌اند. داستان از كودكي شخصيتي با نام زکريا شرف آغاز مي‌شود و تا وقايع كودتاي 28 مرداد پيش مي‌رود.

در بخشي از كتاب آمده است: «کپی‌هایی را که از یادداشت‌های پدر تهیه کرده بودم، با قرمز مشخص کردم. خصوصا یادداشت‌هایی که فکر می‌کردم لازم است حوریه بخواند علامت زده بودم. چون مرحوم پدرم در یادداشت‌هایش به جزئیات روابط اشرف تکش و محمد مجد پرداخته بود. نمی‌خواستم شفاها چیزهایی به حوریه بگویم که اصلا مورد علاقه‌ام نبود و خود را در این‌باره الکن می‌دانستم و واقعا زبانم قاصر بود. نمی‌توانستم تصور کنم حوریه چه عکس‌العملی خواهد داشت.»

ابوتراب خسروی در سال 1335 در شهر فسا متولد شده است. از آثار او مي‌توان به نام‌هاي «هاويه»، «ديوان سومنات»، «اسفار كاتبان»،‌ «رود راوي»، «ويران» و «ملك عذاب» اشاره كرد. تعدادی از آثار او در جایزه‌های هوشنگ گلشیری و مهرگان ادب برگزیده شده‌اند.

«ملکان عذاب» در 354 صفحه، با شمارگان هزار و 100 نسخه، به قیمت 15 هزار تومان و از سوی نشر ثالث منتشر شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها