دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶
«تنبیه متجاوز» به زبان عربی منتشر می‌شود

ترجمه عربی کتاب «بررسی و تحلیل جنگ ۸ ساله ایران و عراق: تنبیه متجاوز» به زودی از سوی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع‌مقدس چاپ خواهد شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع‌مقدس، «تنبیه متجاوز »عنوان سومین مجلد از مجموعه پنج جلدی «بررسی و تحلیل جنگ ۸ ساله ایران و عراق» است که ابعاد گوناگون جنگ، از دوران پس از آزادسازی خرمشهر تا پایان عملیات والفجر 10 (تیر ۱۳۶۱ تا فروردین ۱۳۶۷) را مورد بررسی قرار داده است.

محور اساسی بحث در کتاب «تنبیه متجاوز»، دلایل ورود رزمندگان به خاک عراق و استراتژی‌ها و تاکتیک‌های مورد استفاده آن‌ها در تنبیه متجاوز، در 6 سال از جنگ تحمیلی است که به بررسی تحولات اساسی در صحنه نبرد، ابتکار نظامی، تغییر موازنه جنگ به نفع ایران از سال 1361 و تغییر استراتژی عملیاتی و عوامل موثر بر آن پرداخته است.

«بررسی و تحلیل جنگ ۸ ساله ایران و عراق: تنبیه متجاوز» با اولویت قرار دادن موضوع‌های نظامی در عرصه تصمیم‌گیری و اقدام، نگاهی نظامی– سیاسی و رویکرد توصیفی به جنگ دارد. این کتاب به دلیل گستردگی و گوناگونی موضوع، با تکیه بر اطلاعات ۵۰ راوی جنگ، منابع کتابخانه‌ای و اسناد و مدارک معتبر تدوین‌ شده و به صورت مختصر، ۶ سال از جنگ (۱۳۶۱تا ۱۳۶۷) را مورد بررسی قرار می‌دهد.

ترجمه عربی «تنبیه متجاوز» به زودی از سوی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع‌مقدس زیر چاپ خواهد رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها