کتاب «نظریه و عمل رسانههای آموزشی در عصر دیجیتال» بهقلم حسین اسکندری، رسانههای آموزشی عصر دیجیتال و کاربردهای متنوع آموزشی آنها را معرفی میکند و به پشتوانه نظری رسانههای عصر دیجیتال پرداخته است._
این کتاب در پنج فصل تنظیم شده است. فصل نخست با عنوان «روندهای تغییر» به موضوعاتی چون تعلیم و تربیت و پارادایم پیچیدگی، تعلیم و تربیت و گسیختگی اطلاعات، تغییرات چرخه اطلاعات و فشارهای تغییر پرداخته است.
در فصل دوم کتاب، فناوری و تعلیم و تربیت موضوع محوری بحث است. «چارچوب فلسفی برای فناوری و تعلیم و تربیت» و «بازیگردانان اصلی» به طور ویژه در این فصل بررسی شدهاند.
«ارتباطگرایی، نظریه یادگیری در عصر دیجیتال» موضوع فصل سوم کتاب است. در این فصل محدودیتهای رفتارگرایی، شناختگرایی و سازندهگرایی، ایدههای منحصر بهفرد ارتباط گرایی و دانش ارتباطی بررسی شدهاند.
فصل چهارم که «رسانههای آموزشی در عصر دیجیتال» نام دارد به مفاهیمی چون تدریس با فناوری، یادگیری ترکیبی، سامانه مدیریت یادگیری و منابع باز آموزشی پرداخته است.
فصل پایانی کتاب نیز به «زیستبومها و شبکههای یادگیری» اشاره داشته و مفاهیمی چون زیستبوم یادگیری و دانش، شبکهها، فعالیتهای یاددهی-یادگیری و الگوی یادگیری اثربخش ارتباطگرا معرفی و بررسی شدهاند.
این کتاب تنها برای مربیان، طراحان و برنامهریزان حوزه آموزش و پرورش تدوین نشده است بلکه علاقهمندان و متولیان حوزههای آموزش عالی، آموزشهای غیررسمی و یادگیریهای سازمانی میتوانند مخاطبان این کتاب باشند.
کتاب «نظریه و عمل رسانههای آموزشی در عصر دیجیتال» با شمارگان یکهزار نسخه در 266 صفحه به بهای پنجهزار تومان از سوی انتشارات سمت چاپ و روانه بازار نشر شده است.
نظر شما