شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹
رونمایی از کتاب «پیر پیشگام» در دیدار با راوی خاطرات

رییس حوزه هنری آذربایجان غربی در دیداری از حاج حمید فاسونیه‌چی، با تقدیم کتاب خاطرات این مبارز انقلاب اسلامی به وی، از کتاب «پیر پیشگام» رونمایی کرد. بخشی از خاطرات فاسونیه‌‌چی به سال‌های دفاع مقدس باز می‌گردد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از سایت خبری حوزه هنری آذربایجان غربی، علیرضا نوروزی، رییس حوزه هنری آذربایجان غربی به‌ همراهی تعدادی از کارکنان و هنرمندان حوزه هنری استان با حضور در منزل حاج حمید فاسونیه‌چی، ضمن تقدیم کتاب خاطرات وی، با این مبارز پیشگام انقلاب اسلامی در ارومیه دیدار کرد.

رییس حوزه هنری آذربایجان غربی در این دیدار با اشاره به آثار منتشر شده از مبارزان و پیشگامان انقلاب اسلامی و ثبت وقایع نهضت امام خمینی(ره)، کتاب خاطرات فاسونیه‌چی را که با عنوان «پیر پیشگام» از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است نقطه عطفی در ثبت رویدادهای سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی در منطقه ارومیه عنوان کرد.

نوروزی افزود: کتاب خاطرات حاج حمید فاسونیه‌چی که با زحمات مصطفی قلی‌زاده علیار در دفتر مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری استان آذربایجان غربی تولید شده، یکی از نخستین تلاش‌ها در این زمینه است. منطقه آذربایجان، به خصوص شهر ارومیه در سال‌های آخر رژیم پهلوی آبستن حوادث زیادی بوده و تاثیر رشادت‌ها و دلاوری‌های مردم در پیروزی انقلاب در این منطقه را می‌توان در این خاطرات دید.

این مقام مسوول ادامه داد: متاسفانه تاکنون اقدام اساسی در نگارش و ثبت خاطرات انقلاب اسلامی در ارومیه انجام نگرفته است و گردآوری خاطرات حاج حمید فاسونیه‌چی یکی از نخستین اقدام‌های صورت گرفته در این زمینه است.

حمید فاسونیه‌چی از نخستین فعالان و مبارزان انقلاب اسلامی در ارومیه است که در کنار حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی، امام جمعه ارومیه نقش فعالی را در روند شکل گیری انقلاب در ارومیه و استان آذربایجان غربی داشت.

رضا قلی‌زاده عليار، نویسنده كتاب «پير پيشگام» پیش از این درباره خاطرات حاج حمید فاسونیه‌چی گفت: حاج حميد فاسونيه‌چی از نخستين فعالان انقلابي و مذهبی در اروميه و استان آذربايجان غربی و خرم‌آباد در استان لرستان بوده که در لباس يک ژاندارم مسلمان و متدين، در جريان ضد رژيم پهلوی حرکت کرد. وی پدر شهيد، پدر بزرگ شهيد و برادر شهيد نیز هست و بخشی از خاطرات وی به هشت سال دفاع‌مقدس مربوط می‌شود.

وی توضیح داد: خاطرات اين مبارز هشتاد ساله به گونه‌اي روند شکل‌گيری انقلاب اسلامي در اروميه و مبارزات نيروهای مسلمان و انقلابي اين شهر را بيان مي‌كنند. در كتاب «پير پيشگام» خاطرات بكری وجود دارد كه جريان مبارزات را به تصوير مي‌كشد.

این نویسنده خاطرات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادامه داد: كتاب «پير پيشگام» حاصل 25 ساعت مصاحبه با حميد فاسونيه‌چي است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها