شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۲
آوابوک؛ بازیگری جدید در صحنه کتاب

با پیشرفت تکنولوژی، شکل و شمایل و نوع کاربرد کتاب‌ها نیز جدید و متفاوت شده‌اند. کتاب‌های دیجیتال به‌سرعت زیادی جایگزین کتاب‌های کاغذی و چاپی شده و کتابخانه‌های دیجیتال رفته رفته جایگزین کتابخانه‌های رایج می‌شوند. پس از ebook و ebook reader امروزه شاهد هنرنمایی بازیگران جدیدی در حوزه فناوری‌های مرتبط با کتاب هستیم که آوابوک یکی از نقش‌آفرینان بومی این عرصه است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آوابوک یک بستر جدید و امن نرم‌افزاری برای تولید، نشر، بازاریابی و فروش انواع محتوای دیجیتالی در قالب کتاب‌های چند‌رسانه‌ای است.

آوابوک این امکان را فراهم می‌کند تا در هر زمان و مکان بدون هیچ محدودیتی بتوان به مطالعه پرداخت و دانش خود را افزایش داد. با استفاده از کتاب‌هایی که در این بستر نرم‌افزاری ایجاد شده، متن کتاب به‌همراه صوت آن ارایه می‌شود. صوت و متن با هم همگام هستند، یعنی شما در هر قسمت از متن کتاب، صوت همان قسمت را  با صدای بهترین گوینده‌ها متناسب با موضوع کتاب خواهید شنید، از این‌رو تجربه‌ای متفاوت خواهد بود.

ویژگی‌هایی فراتر از کتاب‌های چاپی
تمامی کارهایی را که شما در یک کتاب چاپی می‌توانید انجام دهید به‌صورت نرم‌افزاری در این بستر جدید علمی شبیه‌سازی شده است.

جستجو، علامت‌گذاری و نشانه‌گذاری برخی از این قابلیت‌هاست. آوابوک فراتر از یک نرم‌افزار است، آوا بوک یک فرآیند و سیستم مبتنی بر نظر مشتریان است.

تولید محتوای دیجیتال و صادرات به پهنای کره خاکی
آوابوک فناوری منحصر به‌فردی است که از سوی جوانان ایرانی طراحی و اجرا شده است. حرکتی برای ایران و به‌ همت کسانی که ایران را دوست دارند. تولید و صادرات کتاب و محتوای دیجیتال به سرتاسر دنیا یکی از اهداف تولید این نرم‌افزار است.

فناوری و هنر ایرانی، در خدمت دانش
آوابوک با ترکیب فناوری و هنر، آن هم از نوع ایرانی، فرصت‌های جدید مطالعاتی و آموزشی را فراهم می‌کند. از این به بعد در مترو، تاکسی، قبل از خواب، ورزش و دیگر وضعیت‌ها می‌توانید مطالعه کنید، آن‌هم به روشی متفاوت و موثر! کتاب‌های آوابوک می‌توانند به شکل چندرسانه‌ای و جذاب ارایه شوند. ترکیبی از صدا، متن، تصویر، موزیک و امکاناتی از این دست برای مخاطب مطالعه‌ای لذت‌بخش را به ارمغان می‌آورد.

امکان مطالعه بیشتر با بهای کمتر
استفاده از نرم‌افزار آوابوک برای همه مخاطبان رایگان است. تلاش شده از این طریق امکان استفاده از این محصول برای تمامی افراد فراهم شود تا به گسترش کتاب و کتابخوانی در همه سطوح جامعه کمک کرده باشد. بهای کتاب‌های تولید شده در آوابوک نسبت به نسخه مشابه چاپی آن بسیار پایین‌تر است. این مزیت امکان دسترسی بیشتر به کتاب‌های متنوع را برای خواننده فراهم می‌کند.

دسترسی و اجرای آسان با هر وسیله و در هر مکان
از این پس می‌توانید تنها با چند کلیک از جدیدترین کتاب‌های مورد علاقه خود مطلع شوید وتنها با یک کلیک آن را تهیه و مطالعه کنید! برای این‌کار فقط کافی است به اینترنت متصل باشید. فایل‌های آوابوک قابل انتقال هستند. شما در موبایل، کامپیوتر شخصی و به‌زودی در دیگر بسترهای نرم‌افزاری می‌توانید از طریق نرم‌افزار آوابوک، کتاب‌های خود را مطالعه کنید.

امنیت بالا، اطمینان در انتشار
فایل‌های آوابوک امن هستند. یعنی تنها کسانی که فایل‌های آوابوک را خریده‌اند می‌توانند آن‌را مطالعه کنند. فایل‌های آوابوک مانند فایل‌های Word و PDF نیستند که به‌راحتی مورد استفاده قرار گیرند.

قابلیت‌های نرم‌افزار آوابوک برای ناشران، کتابفروشان و خوانندگان
امکان دریافت لیست کتاب‌های فروشگاه بر اساس دسته‌بندی مورد علاقه، پشتیبانی از کتاب‌های متنی و صوت همگام با متن، پشتیبانی از تصویر در بین متن به همراه صوت، مدیریت کتابخانه شخصی به‌صورت آنلاین و آفلاین (ذخیره‌سازی یک نسخه از کتاب در فضای اختصاصی کاربر)، پشتیبانی از FootNote جدید، حرکت بین صفحات و جملات، علامت‌گذاری و نشانه‌گذاری متن، حاشیه‌نویسی و یادداشت‌برداری از متن (Comment)، اضافه کردن فایل‌های کتاب از طریق کارت حافظه، امکان تغییر نوع و سایز فونت، امکان مطالعه در شب، امکان جستجو در کتاب و کتابخانه آنلاین، امکان مطالعه در حالت Landscape در صفحه مطالعه و مطلع‌سازی کاربر از کتاب‌های جدید کتابفروشی از  قابلیت‌های این نرم‌افزار است.

سخت‌افزار و نرم‌افزار مورد‌نیاز
این محصول نیز مانند دیگر فناوری‌های جدید برای راه‌اندازی و استفاده نیازمند برخی امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که از آن جمله می‌توان به مواردی همچون «سیستم عامل اندروید نسخه 6/1 و بالاتر با 10 مگابایت حافظه دیسک پس از نصب اولیه و حداقل 50 مگابایت حافظه موقت، سیستم عامل ویندوز XP با Service Pack 3 و بالاتر با60 مگابایت حافظه دیسک پس از نصب اولیه و حداقل 50 مگابایت حافظه موقت» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها