دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها شمارههای 87،86 و 88 فصلنامه «رسانه» را که یک نشریه علمی-ترویجی وسایل ارتباط جمعی است، چاپ و منتشر کرد. این سه شماره دربردارنده مقالههایی در زمینه مدیریت رسانه، رسانه و فرهنگ و همچنین رسانه و سبک زندگی است.-
شماره هشتاد و ششم از نشریه رسانه به موضوع مدیریت رسانه پرداخته و مقالههایی در این زمینه گردآوری کرده است. عنوانهای جایگاه مخاطب در سیاستگذاری خبری، تاثیر مدیریت دانش بر اثربخشی اقتصادی سازمانهای رسانهای، چگونگی مدیریت بحران به وسیله رسانه و عوامل موثر بر کارکرد آن، چالشهای مدیریت تلویزیون در عرصه تبلیغات رسانهای و طراحی مدل مفهومی ارزیابی عملکرد مطبوعات کشور، مطالب این شماره را به خود اختصاص دادهاند.
شماره هشتاد و هفتم این نشریه ترکیبی از موضوعهای مختلف حوزه مطبوعات، فرهنگ و رسانه را در خود جای داده است. تروریسم دولتی در فضای مجازی و راهکارهای مقابله با آن، نقش نهادهای فرهنگی در فرهنگ مصرف محصولات فرهنگی - هنری رسانه، روندها، عملکردها و نیازهای بخش مطبوعات استانی، ارتباطات، رسانه دینی و بررسی نحوه انعکاس اخبار حوادث در مطبوعات فارسی مقالههای این شماره را تشکیل میدهند.
در هشتاد و هشتمین شماره فصلنامه رسانه مقالههایی با محوریت رسانه و سبک زندگی و با عنوانهای مصرف و سبک زندگی، رویکردها، مسایل و آسیبها، بازنمایی سبک زندگی طبقه متوسط در سریالهای تلویزیون، رسانهها و اسطوره مصرفگرایی، مصرف فرهنگی و استفاده از سریالهای عامهپسند ماهوارهای و پیامدهای سناریوهای فناوری اطلاعات برسبک زندگی شهروندان ایرانی آمده است.
فصلنامه علمی - ترویجی رسانه در حال حاضر با صاحب امتیازی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر مسوولی محمدمهدی انصاری، سردبیری دکتر جلال درخشه و معاون سردبیری دکتر وحید خاشعی فعالیت میکند. هیات تحریریه نیز استادان و محققان حوزه ارتباطات،حقوق رسانه و روابط بینالملل از دانشگاههای تهران، امام صادق(ع)، علامه طباطبایی و آزاد اسلامی را شامل میشوند.
هر سه شماره فصلنامه رسانه در بیستوسومین سال انتشار خود با شمارگان یکهزار نسخه و بهای چهار هزار تومان منتشر شدند.
نظر شما