«مهندسی مجدد سازمان - چگونه یک سازمان را باز مهندسی کنیم و از نو بیافرینیم» تلاشی برای آشنایی مدیران و فعالان حوزه مدیریت با کلیدهای بازمهندسی موفق در سازمانهاست.-
نویسنده، در تعریف «مهندسی مجدد» مینویسد: «مهندسی مجدد، دریچهای است برای ورود به سرزمین مهندسی مجدد و منتخبی است از مهمترین کلیدها، ابزارها و گامهای بازمهندسی موفق در سازمانها و سیستمهای اقتصادی اجتماعی.»
نویسنده هدف از تالیف این کتاب را ارایه خلاصه مهمترین نکات کتب مطرح باز مهندسی و توجه ویژه به فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) و کاربرد آن در باز مهندسی می داند.
کتاب «مهندسی مجدد سازمان - چگونه یک سازمان را بازمهندسی کنیم و از نو بیافرینیم» در 14 فصل تدوین شده است.
مفاهیم بنیادی و ریشههای مهندسی مجدد، قواعد کلیدی و اصول مهندسی مجدد سازمان و متدولوژیهای مهندسی مجدد عنوانهای سه فصل نخست این کتابند.
متدولوژی منتخب و جعبه ابزار مهندسی مجدد، عوامل کلیدی در موفقیت در مهندسی مجدد و کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در بازمهندسی عنوانهای سه فصل بعدی کتاب را به خود اختصاص میدهند.
فصلهای هفتم، هشتم و نهم با عنوانهای «مهندسی مجدد در سازمانهای دولتی»، «مهندسی مجدد در سازمانهای ایرانی» و «بازمهندسی فراسازمانی (فراگیر)» شناخته میشوند.
مخاطبان با مطالعه «مدیریت فرآیندها»، «بازمهندسی مدیریت» و «اندیشه استراتژیک با نگرش فرآیندی و فرآیند محوری» در فصلهای دهم، یازدهم و داوزدهم آشنا میشوند.
خواننده دو فصل پایانی کتاب را نیز با عنوانهای موقعیتیابی مهندسی مجدد در رویکردهای مدیریت تغییر و اندیشههای رقیب در بازمهندسی مطالعه میکند.
«مهندسی مجدد سازمان - چگونه یک سازمان را بازمهندسی کنیم و از نو بیافرینیم» در زمستان 91 به قیمت 12 هزار و 500 تومان در 384 صفحه توسط نشر آریانا به بازار نشر عرضه شده است.
نظر شما