پنجشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
«جده قبيله عصمت» روانه بازار کتاب می‌شود

علی‌اکبر مهدی‌پور در کتاب «جده قبیله عصمت» به بیان ناگفته‌هايى از زندگانى ام‌المومنين حضرت خديجه كبرى(س) پرداخته است. این اثر به‌مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه(س)و همزمان با ماه مبارک رمضان امسال از سوی انتشارات کلبه شروق منتشر خواهد شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، محتوای کتاب «جده قبیله عصمت» در سه بخش «ناگفته‌هايى از زندگانى ام‌المومنين حضرت خديجه كبرى(س)»، «مصيبت‌نامه ام‌المومنين حضرت خديجه كبری(س)» و «تازه‌ترين سروده‌ها درباره ام‌المومنين حضرت خديجه كبرى(س)» به رشته تحریر درآمده است.

بخش نخست این کتاب به مطالبی درباره نَسب حضرت خديجه (ع)، سيماى خديجه در آيينه وحى، خديجه كبرى از ديدگاه رسول خدا(ص)، ثروتمندترين بانوى دوران، تحريف تاريخ، دوشيزه حجاز، انگيزه ازدواج، مهريه حضرت خديجه، سن حضرت خديجه و تاريخ ازدواج این بانوی بزرگ اسلام با حضرت محمد(ص) می‌پردازد.

همچنین همسر و هم‌سِرّ، سرچشمه كوثر، دختران هاله، غروب غمبار، تاريخ وفات، سال غم و اندوه و حق‌شناسى پيامبر(ص) در این بخش کتاب بررسی شده‌اند. 

بخش دوم کتاب به مصيبت‌نامه ام‌المومنين حضرت خديجه كبرى(س) تعلق دارد. در این بخش مبانی حرمت حضرت خديجه(س) نزد پيامبر(ص)، وصيت حضرت خديجه(س) به حضرت زهرا(س)، وصيت حضرت خديجه(س) به اسماء، فاطمه(س) بهانه مادر مى‌گيرد، ياد خديجه(س) توسط پيامبر(ص) مطرح می‌شود.

در آخرین بخش کتاب «جده قبیله عصمت» تازه‌ترين سروده‌ها درباره حضرت خديجه كبرى(س) آورده شده است.

حافظ آيين الهى، صدف فاطمه، سعى حراء، سه عامل ترويج دين، بانوى قريش، حضرت خديجه، قصيده غراء، هاله نور حضرت خديجه(س)، قصيده مادر زهرا(س)، ام‌الايتام، بانوى بزرگ حرم، پرتو جاويد، افتخار انبياء و اولياء، اولين بانوى اسلام، بانوى فرزانه و منظومه وفا، از جمله اشعاری‌اند که در این بخش ارایه شده‌اند.

در کتاب «جده قبیله عصمت» نوشته شده است: «آوازه دختر خويلَد در سراسر حجاز پيچيد. بازرگانانى كه با ثروت او تجارت مى‌كردند، آوازه او را از مرز حجاز گذراندند و شهرتش را در بلاد اطراف، به ويژه در سرزمين يمن به گوش سلاطين رساندند. دلاوري‌هاى پدرش خويلد در برابر «تُبَّع» پادشاه خودكامه يمن از يک سو و ديدار تاثيرگذاری وى در كاخ « ُمدان» با «سيف بن ذى يَزَن» در صَنعاء، از ديگر سو، باعث شد كه همه اعيان و اشراف يمن، آرزوى همسرى فرزانه قريش را در دل بپرورانند ولى حضرت خديجه(س) هشيارتر از آن بود كه با آن ثروت و مكنت و جمال و كمال در برابر پيشنهادهاى آنان سر فرود آورد. او فقط دل در گرو جوان هاشمى داشت و منتظر روزى بود كه در دل امين بنى هاشم راه يابد. مورخان، اتفاق نظر دارند كه در ميان اعيان و اشراف منطقه، صاحب ثروت و صاحب مكنتى نماند؛ جز اين‌كه از حضرت خديجه(س) خواستگارى كرد و او دست رد بر سينه همگان زد.»

کتاب «جده قبیله عصمت» به زودی از سوی انتشارات کلبه شروق با شمارگان یک هزار نسخه راهی بازار کتاب خواهد شد.

سالروز وفات حضرت خدیجه(س) دهمین روز ماه مبارک رمضان همزمان با 28 تیرماه سال 1392 است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط