سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۹
کتابخانه مرکزی استان سمنان افتتاح شد

کتابخانه مرکزی سمنان با حضور محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس‌جمهوری و سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر دوشنبه (24 تیر) افتتاح شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این کتابخانه با زیربنای نزدیک به هشت هزار مترمربع و هزینه 80 میلیارد ریال در پنج طبقه احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

اکنون در مخزن این کتابخانه 30 هزار عنوان کتاب وجود دارد که تا پایان امسال به 100 هزار جلد افزایش می‌یابد.

این کتابخانه از بخش‌های مختلف قرائت‌خانه، پذیرش، صحافی، نسخ خطی، کودک، تازه‌های کتاب، مرکز مبادلات، نشریات، کلاس‌های آموزشی، مرجع، بخش دیداری و شنیداری، سالن جلسات و ... تشکیل شده است

چهار طبقه این ساختمان به کتابخانه مرکزی اختصاص دارد و یک طبقه، اداری است.

در آیین بهره برداری از این کتابخانه، دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور، استاندار سمنان و جمعی از مسوولان فرهنگی و اجرایی استان سمنان حضور داشتند.

۸۰ کتابخانه عمومی در سراسر کشور به بهره‌برداری رسید

80 کتابخانه عمومی در سراسر کشور همزمان با حضور معاون اول رییس‌جمهوری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان سمنان به بهره‌برداری رسید.

منصور واعظی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در استان سمنان در تشریح جزییات این خبر اظهار کرد: شاهد افتتاح کتابخانه مرکزی استان سمنان هستیم که از نظر متراژ، دومین کتابخانه بزرگ کشور پس از کتابخانه عمومی تبریز محسوب می‌شود.

وی گفت: همزمان با بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی سمنان با حضور محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس‌جمهوری، 80 باب کتابخانه دیگر نیز در کشور آماده شده بود که به بهره‌برداری رسید.

دبیر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد:‌ در آبان‌ماه سال گذشته با حضور رییس جمهوری جشن دو برابر شدن شاخص‌های کتاب و کتابخوانی در دولت‌های نهم و دهم برگزار شد.

واعظی از برگزاری جشن پنج برابر شدن شاخص‌های کتاب و کتابخوانی در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی با حضور احمدی‌نژاد خبر داد و گفت: در آبان‌ماه سال گذشته، دو هزار و هشصدمین کتابخانه عمومی کشور نیز با حضور احمدی‌نژاد افتتاح شد و پس از آن نیز رشد قابل قبولی در احداث کتابخانه‌های عمومی داشته‌ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط