میرتبار، نویسنده و پژوهشگر حوزه رسانه به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: در کتاب «اخلاقرسانهای» بر اخلاق در معنای عام آن توجه شده و افزونبر منابع مختلف کتابخانهای، اینترنتی و نرمافزارها تلاش شده است از پژوهش میدانی هم بهره گرفته شود.
نویسنده «رسانهها و بازتولید جامعه منتظر» افزود: در پژوهشهای میدانی بر مجموعه مصاحبهها و نظرهای هنرمندان حوزههای مختلف رسانه تمرکز شده و به عبارتی دیگر بازخورد آنها مورد تجزیه تحلیل قرار گرفته است.
وی در ادامه فقدان تعریفی کامل و دقیق از عمل اخلاقی را معضل امروز اهالی رسانه به ویژه مطبوعات ارزیابی کرد و گفت: به عنوان مثال یکی از برجستهترین مشخصه عمل اخلاقی خبرنگاران رعایت امانت در انعکاس اخبار و گفته صاحبان خبر است.
میرتبار احتمال داد «اخلاق رسانهای» شامل شش فصل باشد و از سوی دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانههای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ برسد.
مدیریت بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) در ادامه ابراز امیدواری کرد که این اثر همزمان با جشنواره مطبوعات سال جاری رونمایی و به علاقهمندان عرضه شود.
میرتبار پیش از این کتابی با عنوان «رسانهها و بازتولید جامعه منتظر» را به بازار کتاب عرضه کرده بود.
دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶
نظر شما