دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۹
پیکر استاد جلیل شهناز چهارشنبه تشییع می‌شود

مراسم تشییع پیکر استاد جلیل شهناز، استاد موسیقی ایران و نوازنده تار، صبح چهارشنبه، ۲۹ خرداد از مقابل خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جلیل شهناز، استاد تار و موسیقی ایران صبح امروز در بیمارستان آراد تهران درگذشت و پیکر این هنرمند روز چهارشنبه، ساعت 9 صبح از مقابل خانه هنرمندان تشییع می‌شود.

جلیل شهناز از بیماری و کهولت سن رنج می‌برد و در سال‌های گذشته بار‌ها در بیمارستان بستری شد. این هنرمند موسیقی ایران حوالی ظهر امروز (27 خرداد) در بیمارستان آراد تهران درگذشت. 

این در حالی است که هنوز محل خاکسپاری استاد شهناز مشخص نشده است و احتمال دارد پیکر استاد شهناز برای خاکسپاری به اصفهان منتقل شود.

شهناز، از برجسته‌ترین نوازندگان تار و سه تار کشورمان، سال ۱۳۰۰ در اصفهان به دنیا آمد. وی سال 1382 به عنوان چهره ماندگار هنر و موسیقی برگزیده شد. همچنین در 27 تیر سال 1383، مدرک درجه یک هنری (معادل دکترا) برای تجلیل از یک عمر فعالیت هنری به جلیل شهناز اهدا شد.

وی علاوه بر نواختن تار، که ساز اختصاصی اوست، با نواختن ویولن، سنتور و تمبک نیز آشنایی دارد. معروف است که او در شیوه نوازندگی می‌تواند با ساز خود علاوه بر نواختن، آواز هم بخواند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها