شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۹
«دوال‌پا» برای آزار دادن بچه‌ها خلق شده است

محمدرضا یوسفی، نویسنده کودک و نوجوان، جدید‌ترین رمانش با عنوان «دوال‌پا» را برای نوجوانان نوشته است. یوسفی درباره این کتاب که از سوی انتشارات امیرکبیر منتشر خواهد شد، گفت: «دوال‌پا» داستانی از ادبیات فولکلوریک کشورمان است و شخصیت آن که همین نام را دارد، موجودی است که بچه‌ها را آزار می‌دهد و زندگی را برای آن‌ها سخت می‌کند.-

یوسفی درباره تازه‌ترین اثرش به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: «دوال‌پا» عنوان رمانی فولکلور است که به زودی از سوی نشر امیر‌کبیر وارد بازار می‌شود.

وی افزود: «دوال‌پا» شخصیتی در ادبیات فولکور کشورمان است که داستان‌های زیادی درباره این موجود، مدت‌ها سینه به سینه نقل شده‌اند. 

نویسنده کتاب «نوروز می‌آید» اظهار کرد: کتاب «دوال‌پا» درباره موجودی با همین نام است که بچه‌ها را آزار می‌دهد و زندگی را برای آن‌ها سخت می‌کند. اگر بچه‌ای پدر و مادرش را آزار دهد و والدینش او را نفرین کنند، آن وقت است که زمان فعالیت «دوال‌پا» فرا می‌رسد.

یوسفی ادامه داد: «دوال‌پا» موجودی عجیب‌ است که دست و پایش همچون طناب می‌ماند. در این داستان، دو نوجوان با این موجود برخورد می‌کنند و پس از مدتی با رفع مشکل خود، به دوال‌پا کمک می‌کنند تا به دوال‌پایی که دوست دارد، برسد و این داستان با عشق و ازدواج دو دوال‌پا، به پایان می‌رسد.

یوسفی، متولد 1332در همدان است. از آثار این نویسنده نام‌آشنای کودک و نوجوان می‌‌توان به «اگر بچه رستم بود»، «اناری‌ها» و «همکلاسی‌ها» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط