چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
مطالعات شبکه‌های اجتماعی و سبک زندگی جوانان

ايبنا - خواندن يك صفحه از‌‌ يك كتاب را مي‌توان چند گونه تعبيركرد؛ چيدن شاخه گلي از يك باغ، چشيدن جرعه‌اي از اكسير دانايي، لحظه‌اي همدلي با اهل دل، استشمام رايحه‌اي ناب، توصيه يك دوست براي دوستي با دوستي مهربان و...

اهداف استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی 

هرچند در بخش‌های گذشته موضوع ارتباط میان عضویت در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی و سبک زندگی به شکل کلان و از منظر میزان وقتی که کاربران در مقایسه با سایر فعالیت‌های اجتماعی به پدیده‌های مذکور اختصاص می‌دهند، مورد بررسی قرار گرفته و فرضیه‌های تحقیق در این مورد تایید شده، اما مساله پیچیده‌تری که با آن مواجه هستیم، رابطه میان شبکه‌های اجتماعی اینترنتی و تغییر شیوه‌های زندگی در عرصه‌های مختلف کسب و کار، تبلیغات دینی و سیاسی، دوست‌یابی و ازدواج، علم‌آموزی و کسب اخبار جدید است. دراین راستا با مشاهده کارکردهای جوامع مجازی در بین افراد، 9 گویه مطرح شده است تا از طریق بررسی مواردی که بیشترین فراوانی را به عنوان اصلی‌ترین انگیزه افراد برای عضویت در جامعه مجازی ایرانیان دارند، بتوانیم تغییراتی را که شبکه‌های اجتماعی در سبک زندگی جوانان داشته‌اند، بهتر دریابیم، به طور مسلم در اینجا تنها ابعادی از سبک زندگی افراد مورد بررسی قرار می‌گیرد که اینترنت به طور عام و شبکه‌های مجازی (با تاکید بر کلوب) به طور خاص و به طور بالقوه می‌تواند بر آنها تاثیر بگذارد. در اینجا باید عنوان کرد که سبک زندگی مولفه‌های بسیار متنوع و فراوانی را دربرمی‌گیرد که در اینجا تنها برخی از این مولفه‌ها مدنظر است که در ادامه به آنها پرداخته می‌شود.

صفحه 68 و 69/ مطالعات شبکه‌های اجتماعی و سبک زندگی جوانان / محمدصادق افراسیابی/ انتشارات سیمای شرق/ چاپ اول/ سال 1392/ 108 صفحه/ 9000 تومان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها