شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۷
کتاب «شمیم یاس» منتشر شد

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه کتاب «شمیم یاس» را منتشر کرد. این کتاب مجموعه آثار برگزیده نخستین جشنواره ملی شعر بانوان را دربردارد.-

حجت‌الاسلام محمد آفتابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برای نخستین بار در کشور جشنواره ملی شعر بانوان را اول خرداد ماه سال جاری در مجتمع فرهنگی _ هنری انتظار این استان برگزار کرد.

وی با بیان این‌که مجموعه آثار واصل شده به دبیرخانه (224 اثر) به حوزه‌های شخصیت‌شناسی حضرت زهرا(س)، اشعار آزاد و دفاع مقدس مربوط می‌شدند، گفت: در این مراسم حدود 700 شاعر بانو و آقا و علاقه‌مندان به حوزه شعر و ادب حضور داشتند. همچنین در این مراسم حدود 13 نفر از شاعران بانو به شعرخوانی پرداختند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: از میان مجموع آثار دریافت شده، حدود 31 اثر به عنوان اثر برگزیده انتخاب شدند که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه این آثار را در قالب یک کتاب با عنوان «شمیم یاس» منتشر کرده است.

حجت‌الاسلام آفتابی همچنین از حمایت‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برای تشکیل انجمن ادبی شعر بانوان در این استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: استان کرمانشاه امروزه بیش از 300 شاعره دارد که باید زمینه‌های پیشرفت و ایجاد انگیزه در آن‌ها برای تولید آثار فاخر فراهم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط