یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳
برپایی هشتمین نمایشگاه کتاب استان خراسان شمالی در مهرماه

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی از امضای تفاهمنامه همکاری با معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با هدف برپایی هشتمین دوره نمایشگاه کتاب استان خراسان شمالی خبر داد و گفت: این نمایشگاه (17 مهر) افتتاح خواهد شد.-

حسین ثابت‌قدم وحید در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی اکنون در حال انجام برنامه‌ریزی‌های لازم با هدف بهتر برپا شدن هشتمین دوره نمایشگاه کتاب در این استان است.

وی ادامه داد: این دوره از نمایشگاه کتاب استان خراسان شمالی با تعداد بیشتری از ناشران و تنوع موضوعی کتاب‌ها برگزار خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی با بیان این‌که این نمایشگاه توجه ویژه به مولفه‌های اصلی ارزش‌های فرهنگی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار خواهد داد، گفت: بیداری اسلامی، حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر، ایثار و شهادت و همچنین نماز عناوین غرفه‌هایی‌اند که در این دوره از نمایشگاه کتاب استان خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شوند.

ثابت‌قدم وحید اظهار کرد: در هشتمین دوره نمایشگاه کتاب استان خراسان شمالی علاوه بر عرضه کتاب، فعالیت‌های جنبی بی‌شماری انجام خواهد شد که از آن میان می‌توان به برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های علمی با حضور کارشناسان استانی و کشوری اشاره کرد. در این محافل، راهکارهای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی بررسی می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که برای این دوره از نمایشگاه کتاب استان خراسان شمالی چه میزان بُن کتاب در نظر گرفته شده است؟ گفت: هنوز مبلغ بُن کتاب این نمایشگاه مشخص نشده است اما به احتمال زیاد و بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران مانند سال گذشته مبلغ 300 میلیون تومان بُن برای این نمایشگاه در نظر بگیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی برپایی نمایشگاه‌های کتاب استانی را بزرگترین رویداد فرهنگی در استان‌های کشور دانست و گفت: نمایشگاه‌های کتاب زمینه را برای تبدیل کتاب به عنصر مهم فرهنگی در زندگی آحاد جامعه فراهم می‌کنند و باعث می‌شوند در سبد هزینه خانوارها نیز جایی را برای کتاب به خود اختصاص داده شود.

ثابت‌قدم وحید در پایان گفت: هشتمین دوره نمایشگاه کتاب استان خراسان شمالی تا سه‌شنبه (23 مهر) در محل نمایشگاه‌های دایمی مرکز استان خراسان شمالی (بجنورد) از ساعت 9 تا 22 شب میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهدبود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط