سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵
آغاز حرکت کاروان فرهنگی- هنری رضوی استان جنوب کرمان

حرکت کاروان فرهنگی- هنری رضوی استان جنوب کرمان فردا (1 خرداد) در قالب هفته رضوی در هفت شهرستان این استان آغاز می‌شود._

حجت‌الاسلام سیداحمد حسینی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جنوب کرمان با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: طرح هفته رضوی استان جنوب کرمان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جنوب کرمان و همکاری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) راه‌اندازی شده است.

وی با بیان این‌که کاروان فرهنگی- هنری رضوی استان جنوب کرمان از تعدادی از هنرمندان و فرهیختگان عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری مانند تئاتر، شعر و چاووش‌خوانی تشکیل شده است، گفت: این کاروان به ترتیب در  اول خرداد در شهرستان منوجان، دوم خرداد در شهرستان فاریاب، پنجم خرداد در شهرستان کهنوج، ششم خرداد در شهرستان رودبار جنوب، هفتم خرداد در شهرستان عنبرآباد، هشتم خرداد در قلعه گنج و نهم خرداد در شهرستان جیرفت به اجرای برنامه‌های فرهنگ و هنری می‌پردازد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جنوب کرمان افزود: حدود 300 جلد کتاب با موضوع‌های مختلف توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جنوب کرمان قرار گرفته است که این کاروان با حضور در هر شهرستان به توزیع و اهدای آن‌ها در میان حاضرین در برنامه و استقبال‌کنندگان از این طرح با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌پردازند.

حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: در حاشیه برگزاری برنامه‌های کاروان فرهنگی- هنری رضوی استان جنوب کرمان، نمایشگاهی از آثار هنرمندان فعال در حوزه رضوی برپا خواهد شد. در این نمایشگاه همچنین کتاب‌هایی با موضوع‌های مختلف دینی، آموزشی، ادبیات، هنر، رمان و ... ارایه می‌شود.

وی با بیان این‌که احیای سیره رضوی در جنوب کرمان از جمله اهداف راه‌اندازی طرح هفته رضوی در این استان به شمار می‌آید، گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی درباره سیره امام رضا(ع)، معصوم‌شناسی و آشنایی با اهداف امام رضا(ع) با حضور شخصیت‌های برجسته دینی از دیگر برنامه‌های کاروان فرهنگی- هنری رضوی استان جنوب کرمان در هفت شهرستان مذکور به شمار می‌آید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جنوب کرمان در پایان گفت: افتتاحیه هفته رضوی فردا (1 خرداد) در مجتمع فرهنگی - هنری شهرستان منوجات با حضور مسوولان استانی و شهرستانی برگزار می‌شود. اختتامیه این حرکت فرهنگی نیز در مجتمع فرهنگی - هنری شهید مداحی‌پور جیرفت برپا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط