دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
امضای تفاهمنامه با صدا وسیما برای تبلیغ کتاب

منصور واعظی، دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با پیشنهاد امضای تفاهمنامه با شبکه‌های سیما گفت: امضای تفاهمنامه با شبکه‌های گوناگون برای تبلیغ کتاب اتفاق بزرگی برای ترویج فرهنگ مطالعه خواهد بود و به گسترش این فرهنگ کمک می‌کند.-

 واعظی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره همکاری این نهاد با رسانه ملی برای پخش آگهی تبلیغاتی کتاب از رسانه ملی عنوان کرد: رسانه ملی بنا دارد در بخشی با تخفیف ویژه و در بخشی دیگر نزدیک به مجانی، به پخش آگهی تبلیغاتی کتاب اقدام کند.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد: تصمیم پخش آگهی از رسانه ملی اتفاق بسیار مهمی بود و آگهی تبلیغ کتاب از رسانه ملی با تسهیلات بسیار ویژه و نزدیک به مجانی در حال انجام است. بخشی از این تبلیغ صدرصد مجانی است و بخشی دیگر با تخفیف بسیار مناسبی همراه است.

وی اظهار کرد: اکنون بسیاری از شبکه‌ها سیما برنامه اختصاصی کتاب دارند و ما ارتباط بسیار مناسبی با شبکه رادیویی کتاب و شبکه اول سیما داریم و به نظر می‌رسد امضای تفاهم‌نامه با شبکه‌های دیگر سیما برای تبلیغ کتاب بسیار راهگشا باشد.

واعظی درباره همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با رسانه ملی برای تبلیغ آگهی کتاب گفت: نهاد با داشتن 27 کارگروه تخصصی با حضور استادان برجسته علم اطلاعات و دانش شناسی می‌تواند در معرفی کتاب‌های خوب از طریق رسانه ملی نقش داشته باشند.

وی درباره امضای تفاهمنامه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با کتابخانه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یکی از قدیمی ترین کتابخانه‌های کشور را دارد و کتابخانه مادر محسوب می‌شود و در قانون نهاد هفت کتابخانه زیر نظر نهاد کتابخانه‌ها نیست و استثناء محسوب می‌شوند.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به جایگاه کتابخانه مجلس شورای اسلامی به ویژه در دوره ریاست رجبی دوانی، اظهار کرد: پیشنهاد این همکاری از سوی ریاست جدید مطرح شد که شامل همکاری در بخش تولید محتوا و تامین منابع خواهد بود.

وی اظهار کرد: پیشنهاد جدیدی هم مطرح شده که بر اساس آن این کتابخانه آمادگی دارد در صورت اختصاص فضای مناسب از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تامین پرسنل و منابع، اداره کتابخانه را بر عهده بگیرند و این تفاهمنامه همزمان با نمایشگاه کتاب تهران منعقد می‌شود.

واعظی درباره تبلیغ کتاب در رسانه‌های مکتوب گفت: این آگهی‌ها در قالب تفاهمنامه‌ای که با نشریه‌های گوناگون منعقد کردیم و بر اساس توافق خرید نسخه‌های یک نشریه تصمیم برآن شد تا برای ترویج فرهنگ کتابخوانی این نشریه‌ها به صورت مجانی در بهترین نقطه صفحه خود به تبلیغ کتاب بپردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط