پنجشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷
اهمیت و جایگاه برند در بازاریابی و تجارت کتاب شد

«اصول برندسازی؛ با رویکرد ارتباطات یکپارچه بازاریابی» عنوان اثری از امیر اخلاصی است که با تعریف برند به روابط بازاریابی در ساخت برند و جایگاه آن در تعاملات اقتصادی می‌پردازد. این اثر توجه به برند را از نکات اصلی موفقیت در بازاریابی و ارایه محصولات معرفی می‌کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، برند در دنیای کسب و کار و تجارت مدرن نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند، آگاهی از نحوه «برندسازی» یعنی ادراکاتی که مشتری بر اساس تجارب قبلی استفاده از محصول یا شنیده‌هایش از بازار در ذهن دارد، در تجارت بسیار با اهمیت‌ است.

حوزه برندسازی در ایران جدید و نوپاست و صاحبان کسب و کار به تازگی به اهمیت فراوان آن پی برده‌اند، در حالی که در تجارت مدرن برند نخستین حرف را می‌زند و شرکت‌هایی که در بازاریابی و برندسازی برای محصولات خود موفق عمل می‌کنند، می‌توانند به برتری رقابتی نایل شوند.

همچنان که کتاب نیز تاکید دارد، برندسازی علم محض نیست و علاوه بر علم و منطق، عناصری مانند هنر، کشف و شهود، خلاقیت و نوآوری در شمار ارکان اصلی آن به شمار می‌آیند.

این کتاب «عملکرد محصول» و «ارتباطات یکپارچه بازاریابی» را دو مولفه اصلی ایجاد یک برند معرفی کرده است. مولف فرایند برندسازی، نحوه تدوین استراتژی پیام برای ارتباط با مشتریان، نحوه اجرای استراتژی پیام و انتخاب رسانه به عنوان کانال انتقال پیام به مشتریان را در مطرح‌سازی یک برند موثر دانسته و نقش آن‌ها را بررسی کرده است.

علاوه بر صاحبان کسب و کار، مدیران سازمان‌ها، آژانس‌های تبلیغاتی و برندسازی، صاحبان و بهره‌برداران رسانه‌های مختلف، دانشجویان رشته مدیریت، بازاریابی، تبلیغات، گرافیک و تصویرسازی نیز می‌توانند از یافته‌های این اثر پژوهشی استفاده کنند.

«اصول برندسازی؛ با رویکرد ارتباطات یکپارچه بازاریابی» از مجموعه کتاب‌های حوزه بازاریابی است که در سيزده فصل عناصر موثر در برندسازی و اثربخشی آن را در بازار اقتصاد عنوان می‌کند. فصل نخست به ارتباطات يكپارچه بازاريابي و فصل بعدی به تبليغات، فولكس واگن و تاثیرگذارترین تبلیغات در تاريخ مي‌پردازد.

در فصل سوم مباحثی چون بازاريابی مستقيم، سخن‌پراكنی، ابزار پيشبرد فروش، فروش شخصی و بسته‌بندی عنوان می‌شوند. مولف در فصل چهارم کتاب مباحث مربوط به رويدادها و خدمات مشتری را مطرح می‌کند.

يكپارچگی عامل ايجاد برند از طريق ارتباطات بازاريابی عنوان پنجمین فصل کتاب است. فصول بعدی به ترتیب به فرآيند ساختن برند، استراتژی پيام، اجرای استراتژی پيام، رسانه، رسانه‌های چاپی رسانه‌های بخش انبوه و رسانه‌های محیطی می‌پردازند.

چاپ نخست کتاب «اصول برندسازی؛ با رویکرد ارتباطات یکپارچه بازاریابی» از سوی انتشارات علمی با شمارگان سه هزار و 300 نسخه در 242 صفحه به بهای 22 هزار و 500 تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها