پورمحمدي در گفتوگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عنوان كرد: وضعيت تبليغ و معرفي كتاب در رسانه ملي از قديم مورد توجه بوده و پيگيري ميشود.
وي با بيان اينكه كميته معرفي و تبليغ كتاب از سه سال پيش در رسانه ملي فعال شده است، اظهار كرد: به طور حتم معرفي كتاب به عنوان يك خط مشي اساسي بايد با تمام توان دنبال شود اما براي وارد كردن كتاب به زندگي مردم بايد بيش از اين تلاش كرد.
قائممقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامى با اشاره به اينكه هدايت مخاطبان در رسانه ملي براي كتابخواني امري ضروري است، عنوان كرد: بهتر است تلويزيون به عنوان يك رسانه ديداري به مردم آموزش دهد كه بهتر است چه كتابهایی را بخوانند و همچنين مرز كتاب و مطالعه مفيد و غيرمفيد را مشخص كند.
مدير سابق شبكه سوم سيما با تاكيد بر اينكه رسانه ملي سه سال است با تشكيل كميته كتاب به رسالت خود در بخش كتاب و معرفي آن در تلويزيون عمل ميكند، اظهار كرد: رصد و انتخاب كتابهاي مناسب، چگونگي اين انتخاب بر اساس نوع مخاطبان و در نظر گرفتن سن بينندگان تلويزيون، عملكردي مناسب براي معرفي كتاب از رسانه ملي است.
وي با بيان اينكه شبكه چهارم و آموزش سيما ميتوانند برنامههاي كميته كتاب رسانه ملي را با اولويت دنبال كنند، اظهار كرد: بهتر است شبكه آموزش با توجه به رسالت ذاتي آموزشي خود و همچنين شبكه چهارم، به طور ويژه به آموزش و معرفي كتاب بپردازند.
پورمحمدي درباره اقتباس از كتابهاي مختلف براي ساخت تلهفيلمها و سريالهاي تلويزيوني گفت: پرداختن به اين سوژهها ظرافت ويژه ميطلبد و با جانمايي مناسب اين موضوعات در سريالها و تلهفيلمهاي رسانه ملي ميتوان با سوژهپردازي بكر و هنرمندانه كتاب را در قالب اين هنرها وارد تلويزيون كرد.
پنجشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۰
نظر شما