شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۱
معرفی شهیدان شاخص به راهیان نور در قالب کتاب

دبیر مرکزی ستاد راهیان نور کشور در نشست رسانه‌ای گفت: اطلاعات شهیدان شاخصی برای معرفی به کاروان‌های راهیان نور جنوب کشور در حال گردآوری است تا زمان اعزام راهیان نور در قالب کتاب و بسته‌های فرهنگی در اختیار این کاروان‌ها قرار بگيرند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نشست رسانه‌ای اعزام راهیان نور به جنوب کشور صبح امروز (28 بهمن‌ماه) باحضور سرهنگ پاسدار نادر ادیبی، دبیر مرکزی ستاد راهیان نور کشور در محل این ستاد برگزار شد. 

دبیر مرکزی ستاد راهیان نور کشور در این نشست با اشاره به توانمندی فرهنگ راهیان نور در مقابله با جنگ نرم اظهار کرد: این فرهنگ به عنوان یکی از ارکان مهم در منظومه‌ فرهنگی کشور در حال شکل‌گیری و ساماند‌هی فرهنگی است. 

سرهنگ پاسدار نادر ادیبی سپس با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر گسترش راهیان نور گفت: بنا بر همین تاکیدات، شاهد گسترش کمی و کیفی راهیان نور بودیم. اکنون برنامه راهیان نور از جنوب تا غرب و نواحی از شمال کشور در حال اجراست و علاقه‌مندان در تمامی فصل‌های سال می‌توانند علاقه‌مندی خود را در این زمینه دنبال کنند. همچنان که خانواده‌ها و دانشجویان و دانش‌آموزان هم به صورت فعال در آن مشارکت دارند. 

وی سپس با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب در اثربخشی راهیان نور بر سبک زندگی مردم افزود: عمق‌بخشی به محتوای کاروان راهیان نور و بهره‌گیری از شیوه شهیدان موضوع مهمی است که در این کاروان‌ها بر آن تاکید می‌شود و جوانان شرکت کننده در این کاروان‌ها در پی بهره‌گیری از شیوه زندگی شهیدان‌ هستند. رسانه‌ها هم در این زمینه می‌توانند اثر گذار باشند. 

دبیر مرکزی ستاد راهیان نور کشور با بیان این‌که «راهیان نور علاوه بر نقش‌آفرینی در مرز‌های کشور، در سطح دنیا نیز اثرگذار بوده است.» گفت: آزادگان دنیا در پی درس‌آموزی از کاروان فرهنگی راهیان نور هستند. راهیان نور در بیداری اسلامی تاثیرگذار بوده است و امسال نیز پیشنهاد‌هایی از خارج کشور برای حضور در این کاروان‌ها داشته‌ایم. 

وی بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های مردمی را از اهداف ستاد راهیان نور کشور عنوان كرد و گفت: موسسه‌های مردمی در داخل استان خوزستان توانایی ایفای نقش مناسبی در این زمینه را دارند؛ این نقش‌ها از سوی متولیان کاروان‌های راهیان نور به نیرو‌های مردمی علاقه‌مند اعطا خواهد شد. 

سرهنگ ادیبی شعار راهیان نور سال جاری را «لبیک یا امام» عنوان کرد و ادامه داد: این شعار با هدف بازکاوی اندیشه‌های امام خمینی(ره) و توجه بیشتر به فرامین ایشان انتخاب شده است. 

وی سپس از شهیدان عبد‌الحمید دیالمه، علی صفوی سیفی، حاج هاشم ساجدی، یوسف‌رضا ابوالفتحی و طاهره هاشمی به عنوان شهیدان شاخص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران، جهاد سازندگی، نیروی انتظامی و بسیج مستضعفین در سال 1392 یاد کرد که اقداماتی برای معرفی آن‌ها صورت خواهد گرفت. 

همچنین علی هاشمی، احمد سوداگر و داریوش رضایی‌نژاد هم شهیدان ویژه کاروان راهیان نور جنوب کشور هستند. دبیر مرکزی ستاد راهیان نور کشور به آن‌ها اشاره کرد و در پاسخ به این سوال خبرگزاری کتاب ایران که «آیا کتاب‌هایی هم برای معرفی این شهیدان در نظر گرفته شده است؟» گفت: اطلاعات این شهیدان در حال گردآوری است که تا زمان اعزام راهیان نور جنوب کشور در قالب کتاب و بسته‌های فرهنگی در اختیار این کاروان قرار خواهد گرفت. 

وی در بخش دیگر سخنانش به برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی در مسیر اعزام راهیان نور کشور اشاره کرد و گفت: روایتگران راهیان نور هم آموزش کافی در این زمینه دیده‌ و ساماندهی شده‌اند. همچنین 12 یادمان در جنوب کشور از سوی سپاه، ارتش و نیروی انتظامی فضاسازی فرهنگی شده‌اند. 

سرهنگ ادیبی در ادامه از تنظیم سند ملی راهیان نور کشور خبر داد و در این‌باره توضیح داد: در این سند که تا نیمه نخست سال آینده تنظیم خواهد شد، وظایف تمامی ارگان‌ها و نهاد‌های دولتی و نحوه ساماندهی و ایفای نقش آن‌ها در طول اعزام کاروان راهیان نور تبیین می‌شود. نحوه مشارکت روایت‌گرانی که به صورت آزادانه فعالیت می‌کنند مانند موسسه «سیره شهدا» هم در این سند بیان خواهد شد. 

دبیر مرکزی ستاد راهیان نور کشور در پایان درباره راهکار جلوگیری از تحریف دفاع مقدس گفت: افرادی که قصد دارند به عنوان راوی در این کاروان‌ها حضور یابند باید در آموزش‌‌های پژوهشگاه علوم و معارف دوفاع مقدس حضور یابند و کارت روایتگری دریافت کنند. همچنین مامورانی هم برای نظارت بر کار راویان در نظر گرفته شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها