سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۰
«عرشیان جزیره» از شهیدان جزایر قشم و هرمز می‌گوید

«عرشیان جزیره» عنوان کتابی از مرتضی نصیری است که درباره شهیدان جزیره‌های قشم و هرمز استان هرمزگان به نگارش در آمده است. این کتاب 390 صفحه‌ای به دلیل کمبود اعتبار، هنوز امکان انتشار از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان را نیافته است.-

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان درباره «عرشیان جزیره» به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،  گفت: این کتاب یادنامه‌ای برای شهیدان جزیره‌های هرمز و قشم استان هرمزگان را در بر دارد. 

عبد‌الرضا یوسفی افزود: 34 شهید جزیره هرمز و 19 شهید جزیره قشم در این کتاب معرفی شده‌اند و فاطمه نیک تنها بانویی است که در «عرشیان جزیره» به عنوان شهید حج خونین سال 1366 از او یاد شده است. 

وی این اثر را کتابی مصور معرفی کرد و درباره نحوه گردآوری اطلاعات «عرشیان جزیره» از سوی نویسنده گفت: مرتضی نصیری ضمن بهره‌گیری از اسناد بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان، با خانواده هر شهید به گفت‌و گو پرداخته و زندگینامه شهیدان را پس از تالیف به تایید آنان هم رسانده است. 

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان از چگونگی فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، هنری و نیز محل و چگونگی شهادت به عنوان اطلاعاتی یاد کرد که در زندگینامه هر شهید آورده شده است و در پایان افزود: کار نگارش این کتاب در 390 صفحه به‌ پایان رسیده است اما به دلیل کمبود اعتبار هنوز امکان انتشار نیافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها