جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۴
بررسی رویکردهای مختلف تیزهوشی منتشر شد

«روانشناسی و آموزش تیزهوشان» عنوان کتابی است که نویسندگان در آن کوشیده‌اند مخاطبان را با رویکردهای مختلف تیزهوشی و اهمیت و ضرورت توجه به افراد تیزهوش آشنا کنند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «روانشناسی و آموزش تیزهوشان» اثری است که در آن به موضوعاتی مانند «سیر تحول هوش و مفاهیم مربوط به آن»، «نظریه‌های نوین هوش»، «آزمون‌های هوش»، «تیزهوشی در دوره نوجوانی و جوانی» و «مسایل و مشکلات تیزهوشان» پرداخته شده است.

دکتر اکرم پرند، فوق دکترای روانشناسی کودکان و نوجوانان از دانشگاه تهران مهمترین هدف تالیف این کتاب را ارایه مرجعی به‌روز و کارآمد برای پرکردن خلا محتوایی موجود در این حوزه در بین کتاب‌های دانشگاهی و ارایه راهکارهایی عملی درباره شناسایی و تعامل با افراد تیزهوش دانست.

این استاد دانشگاه درباره تفاوت این کتاب با سایر آثار موجود در بازار کتاب ایران که پیشتر به چاپ رسیده‌اند توضیح داد: سایر کتاب‌های موجود، اغلب به مبانی نظری پرداخته‌اند و کمتر کاربردی‌اند اما در این کتاب سعی بر این بوده که علاوه بر بیان نظری مباحث، راهکارهایی کاربردی نیز ارایه شود تا مخاطبان درک بهتری از موضوع به دست بیاورند.

وی مخاطبان اصلی این کتاب را دانشجویان، معلمان، مشاوران و روانشناسان دانست و افزود: در این کتاب به موضوعاتی مانند نظریه‌های نوین و کلاسیک هوش، روش‌های شناسایی و ارزیابی افراد تیزهوش و همچنین آشنایی با روش‌های آموزش تیزهوشان پرداخته شده و مهمترین ویژگی آن ارایه نکات و آموزش‌های کاربردی است.

«ارزیابی و آزمونگری روانشناختی»، «روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی»، «راهبردهای مدیریت استرس»، «ناتوانی های یادگیری» و «استرس و روش‌های مقابله با آن» از جمله کتاب‌هایی‌اند که دکتر پرند تاکنون منتشر کرده است.

چاپ دوم کتاب «روانشناسی و آموزش تیزهوشان» اثر مشترک محسن کوهی یکتا و اکرم پرند در 304 صفحه، با شمارگان هزار نسخه و به بهای 12 هزار و 500 تومان از سوی انتشارات تیمورزاده منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها