ايبنا - خواندن يك صفحه از يك كتاب را ميتوان چند گونه تعبيركرد؛ چيدن شاخه گلي از يك باغ، چشيدن جرعهاي از اكسير دانايي، لحظهاي همدلي با اهل دل، استشمام رايحهاي ناب، توصيه يك دوست براي دوستي با دوستي مهربان و...
هدف اصلی سرویسهای اینترنتی دوستیابی، کمک به مشتریان برای داشتن روابط مستحکم و بلند مدت است. موسسات اینترنتی دوستیابی وجود دارند که تنها مختص گروههای قومی، مذهبی و یا زبانی خاصی هستند. اما وجه مشترک همه این شرکتها این است که به افراد مجرد برای دستیابی به روابط مناسب کمک میکنند. این واقعیت که هماکنون بیش از 40 میلیون نفر از این خدمات استفاده میکنند میتواند حاکی از اعتماد و امید مردم در بازدهی این شرکتها باشد. کتلین رالدن کارشناس دوستیابی در شرکت مچ دات کام میگوید بیش از 15 میلیون نفر در سراسر جهان از خدمات این شرکت بهره میگیرند. وی میافزاید: افراد مجرد به طور فزایندهای به دنیای اینترنتی روی میآورند و به نظر میرسد که این به تدریج به هنجاری برای زوجها تبدیل میشود. هرب وست بنیانگذار و رئیس شرکت ترو دات کام پیشبینی میکند که در آینده همه افراد مجرد برای یافتن دوست و همسر خود به اینترنت رجوع کنند. امروزه میلیونها نفر در سراسر دنیا وارد شبکههای مجازی اینترنت شده، اسامی مستعاری برای خود برمیگزینند، پرسشنامههای دوستیابی و همسریابی را پر میکنند و به جستجو برای یافتن هم روح خود میپردازند. به باور رالدن فناوری معنی عشق را تغییر نداده است، بلکه تنها برداشتن گامهای نخستین برای یافتن آن را تسهیل کرده است.
صفحات 50 و 51/ خانواده و زندگی شهری/ نعمتالله فاضلی/ نشر تیسا/ چاپ اول/ سال 1391/ 91 صفحه/ 2500 تومان
نظر شما