ركود بازار فروش كتاب در اسپانيا، بسياري از ناشران اسپانيايي زبان را از كسب درآمد در اين كشور نااميد كرده و آن ها را برآن داشته است تا راهي كشورهاي حوزه آمريكاي لاتين شوند.-
«خاوير كورتز سوريانو» ریيس فدراسيون نشر اسپانيا در اين باره گفت: درآمد موسسات چاپ و نشر در اسپانيا از سال 2009 تاكنون حدود 30 درصد كاهش يافته ولي ناشران مكزيكي از اين وضعيت هنوز ضربه بدي نخوردهاند. با این حال همه این ناشران دنبال راهيافتن به ديگر بازارهاي اسپانيايي زبان هستند.
وي افزود: ناشران اسپانيايي بر آمريكاي لاتين تمركز كرده اند و در 8 يا 9 سال گذشته بازار اصلي كتاب هاي آنها، مکزیک بوده است؛ بازاري كه قبلا وجود نداشت و حالا در كشورهايي مانند شيلي، پرو و كلمبيا به شدت رونق گرفته است.
اين ركود آنجا خود را بيشتر نشان مي دهد كه بدانيم امسال در نمايشگاه بين المللي كتاب گوادالاخارا فقط 38 موسسه نشر اسپانيايي حضور داشتند در حالي كه در سال هاي گذشته حداقل 60 انتشارات در اين رويداد بزرگ فرهنگي شركت كردند.
نظر شما