فاطمه جمشيدي قهفرخي يكي از مترجمان كتاب درباره اين اثر به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: شيوههاي مديريتي براي كتابخانهها و مراكز اطلاعرساني در سراسر جهان وجود دارد كه در اين كتاب مورد بررسي قرار گرفته است.
وي ادامه داد: در ايران نيز تا حدودي برخي از شيوههاي مديريتي به كار گرفته شده در خارج از كشور استفاده ميشود؛ به طور مثال چندي پيش در دانشگاه فردوسي مشهد طرح تجميع كتابخانههاي دانشكدهها در كتابخانه مركزي انجام شد.
وي با انتقاد از برخي شيوههاي مديريتي در كتابخانههاي ايران گفت: در اين زمينه نقاط ضعفي داريم؛ در كتابخانهها اكنون كتابداراني مشغول به كارند كه متخصص نيستند و اين يكي از مشكلات اصلي اين حوزه است.
به گفته جمشيدي، اين كتاب براي آزمون ورودي كارشناسي ارشد رشته علم اطلاعات و دانششناسي كاربرد دارد و براي دانشجويان كارشناسي اين رشته و نيز كتابداران قابل استفاده است.
وي درباره ساير آثار موجود درباره مديريت كتابخانهها و مراكز اطلاعرساني نيز اظهار كرد: در اين حوزه آثار ديگري مانند كتاب «فنون مديريت براي كتابداران» وجود دارد كه بيشتر درباره مباحث نظري است؛ اما در اين كتاب راهكارهاي كاربردي بيان شده است.
اين كارشناس كتابداري افزود: با وجود اين ميتوان در ويرايش بعدي كتاب به صورت كاربرديتر و جامعتر به مباحث پرداخت. از سوي ديگر بهتر است زبان كتاب نيز سادهتر شود.
كتاب «مديريت كتابخانهها و مراكز اطلاعرساني» نوشته رابرت دي استوارت و باربارابي موران با ترجمه زهير حياتي و فاطمه جمشيدي قهفرخي از سوي نشر كتابدار با شمارگان دو هزار و 200 نسخه و بهاي 12 هزار تومان روانه بازار نشر شده است.
چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۲
نظر شما