اگر خبرنگاري پس دوربينت كو؟ شما كتاب هم ميفروشيد؟ اينها سوالاتي بود كه دانشآموزان مجتمع شهید محمد امینی منطقه 10تهران در ديدار از ايبنا به مناسبت هفته كتاب از خبرنگاران ميپرسيدند!-
اين ضعف آگاهي در حالي است كه كنجكاوي در چهره دانشآموزاني كه سوال ميپرسند، موج ميزند كه نشاندهنده وجود ظرفيت هدايت آنها به سمت رسانههاي پرمحتوا و حتي خبري در فضاي مجازي است.
شما اينجا كتاب هم ميفروشيد؟ اگر خبرنگاري پس دوربينت كو؟ اگر كتاب بنويسم كجا ميتوانم آن را چاپ كنم؟ سوالات اين دانشآموزان از خبرنگاران، گذشته از شيطنتي كه در صداي آنان بود، نشان میداد كه اطلاعات آنان درباره امكانات اينترنت در حوزه كتاب بسيار محدود است.
اين روزها كه فضاي مجازي در بسياري از حوزهها به ويژه كتاب چه در عرصه توليد و چه اطلاعرساني قد علم كرده است، اقدام مسوولان برخي مدارس در انتخاب «ايبنا» به عنوان رسانهاي در فضاي مجازي براي آشنا كردن دانشآموزان با يك نهاد مربوط به كتاب در هفته كتاب ستودني است اما ...
توضيحات پراكنده يك خبرنگار درباره فوايد اينترنت در افزايش اطلاعات درباره كتاب به نوجوانان مشتاق ياد گرفتن، كافي نيست و بهتر است ظرفيتهاي فضاي مجازي به عنوان رسانهاي جذاب براي نوجوانان و جوانان، در افزايش آگاهي آنان نسبت به مسايل فرهنگي جديتر گرفته شود، بديهي است كه اين تلاشها نبايد به هفته كتاب محدود شوند.
نظرات