به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «طراحی و توسعه محصول» به موضوعاتی مانند فرایندها و سازمانهای توسعه، برنامهریزی محصول، شناسایی نیازهای مشتری، ویژگیهای محصول، تولید، انتخاب و آزمایش مفهوم، معماری محصول، طراحی صنعتی، طراحی برای ساخت، ساخت نمونه اولیه، طراحی پایدار، حق امتیاز و مالکیت معنوی و مدیریت پروژه پرداخته شده است.
دکتر علیاصغر توفیق، مترجم کتاب، درباره این موضوعات گفت: این کتاب دیدگاههای بازاریابی، طراحی و تولید را به صورت سیستمی و با دید فرایندی در یک رویکرد توسعه محصول موفق کنار هم قرار میدهد.
دکتر توفیق درباره اهمیت پرداختن به این موضوعات گفت: طراحی محصول و تنوع بخشیدن به آن از مقولاتی است که ذهن بسیاری از مدیران و صاحبان صنایع را به خود جلب کرده است.
وی افزود: در راستای تامین این خواسته، محققان و مولفان کتابها و مقالههای بسیاری منتشر کردهاند که در این میان کتاب توسعه و طراحی محصول تالیف دکتر کارل اولریش و دکتر استیون اپیگر به دلیل تکیه بر جنبههای کاربردی و با هدف ارایه محصولاتی با طراحی زیباتر و کیفیتی بهتر برای تامین نیاز مشتریان، از سایر کتابهای موجود در این حوزه متمایز است.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره هدف خود از ترجمه این کتاب گفت: به منظور انعطافپذیری و پاسخگویی بهتر به نیازهای پژوهشی و کاربردی دانشجویان، محققان و صنعتگران کشور و با هدف توسعه دانش برای پاسخ دادن به تنوع و انتظارهای موردنیاز متقاضیان متناسب با نیازهای صنعتی کشورمان، این کتاب را برای ترجمه انتخاب کردم. کتاب «طراحی و توسعه محصول» قابل استفاده در درسهای بینرشتهای درباره توسعه محصول و یکی از منابع مرجع در دورههای مهندسی صنایع و MBA است.
رییس پژوهشگاه مواد و انرژی درباره ویژگیهای این اثرگفت: این کتاب شامل 16 فصل مستقل است که هر کدام روش توسعه را برای یک بخش خاص از فرآیند توسعه محصول، از برنامهریزی محصول تا اقتصاد توسعه محصول و نهایتا مدیریت پروژه ارایه میکند. مزیت اصلی این رویکرد که به آن «مدولار» گفته میشود این است که هر فصل میتواند به طور مستقلی از سایر قسمتهای کتاب استفاده شود و مخاطبان بر اساس نیازشان فقط به موضوعات مورد نظرشان دسترسی داشته باشند.
وی ادامه داد: مثالها و نمونههایی از شرکتهای بزرگ جهان در هر بخش آورده شده است تا علاوه بر ایجاد فضایی عینی برای خوانندگان و افزایش بار علمی، حس تجربی و قابلیتهای اجرایی روشها را نیز به خوانندگان منتقل کند.
کتاب «طراحی و توسعه محصول» اثر مشترک کارل اولریش و استیون اپینگر با ترجمه علیاصغر توفیق در 526 صفحه، با شمارگان دو هزار و 200 نسخه و به بهای 16 هزار تومان از سوی انتشارات «سازمان مدیریت صنعتی» منتشر شده است.
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۷
نظر شما