سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
از ایده تا مشتری

ايبنا - خواندن يك صفحه از‌‌ يك كتاب را مي‌توان چند گونه تعبيركرد؛ چيدن شاخه گلي از يك باغ، چشيدن جرعه‌اي از اكسير دانايي، لحظه‌اي همدلي با اهل دل، استشمام رايحه‌اي ناب، توصيه يك دوست براي دوستي با دوستي مهربان و...

کارشناسان صنعت 

گاهی اوقات خیلی مهم است که فرضیات مربوط به محصول و بازخوردهای مربوط به آن را در مراحل اولیه‌ی توسعه و پرورش محصول بررسی کنید، زیرا در این مراحل اولیه است که باید تصمیمات کلیدی گرفته شود و هر تصمیم اشتباه ممکن است محصول را به سرنوشت بدی دچار کند و یا روند تولید را به تأخیر بیاندازد. بهترین شیوه‌ای که من برای به دست آوردن چنین اطلاعاتی یافته‌ام این است که مصاحبه‌های شخصی با مشتریان بالقوه، تحلیل‌گران صنعت و منتقدان محصول (کسانی که کاملاً به موضوع مسلط هستند و نسبت به آن شناخت دارند) انجام شود.
شرکت پولاروید محصولاتش را در اختیار عکاسان مشهوری چون یوسف کارش و آنسل ادمز قرار داد و کارکنانش را به کار گرفت تا یک یا دو هفته را با این عکاسان بگذرانند و درک بهتری نسبت به چگونگی استفاده از محصول پیدا کنند. من خوشانس بودم چون به عنوان یکی از این کارکنان، فرستاده شدم و این تجربه، دیدگاهم را در مورد محصول و پرورش ایده‌ها تغییر داد.
به علاوه من چند ماه یک شغل نیمه‌وقت در فروشگاه دوربین داشتم تا مشتریان و اولویت‌ها و سلیقه‌هایشان را در مورد محصول بهتر بشناسم. این کار برای من درس عبرتی شد و فهمیدم که بسیاری از فرضیاتم در مورد چگونگی استفاده از محصول، کاملاً خارج از معیارهای موجود است.

صفحه 127 / از ایده تا مشتری/ فیل بیکر/ ترجمه آرمیتا سراج‌زاهدی و همایون گلستانه/ انتشارات نوید مهر/ چاپ اول/ سال 1391/ 200 صفحه/ 7000 تومان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها